ADD og usund PIZZA; Liv og død i en tæt kRAMMER:Theo barnebarn navngives og BuddhaGert har begravelsesreception og siger farvel til planeten


10 måneder, 28 dage siden 2 kommentarer Digte forhold far sørøvere

5De unge år hvor kameraet var unikt før mobi...
I en del år har jeg kaldt fotografi et arbejde for mig - også sel... [...]
Livshistorier · eftertanke
4 dage siden
4Forårsfrieri
Mine fødder vil betro sig til den kolde bølges essens · Havet står ... [...]
Digte · krop, eksistentiel, indre balance
17 dage siden
4Jeg er dit genbrug og din plan B
Du kommer gerne når jeg næsten er fortabt · Du samler mig op netop ... [...]
Digte · krise, håbløshed, gåde
24 dage siden
1Taktik tak til maskinskrivningsgudinden
Tak for taktik vinklen kære Jesus · Jeg overså den i alt for mange ... [...]
Digte · moral, identitetskonflikt, bøn
1 måned, 3 dage siden

Puls: 90,8

Publiceret: 19
Afgivet: 85
Modtaget: 44
Niels Cenius (f. 1969)
Det er slut, og Gert tager videre.
Det er gråd men glæde fordi han vidste så meget om bevidsthed og har levet et flot liv.
Vi drikker hans skål idag, sammen med hans enke og familie og venner, og kører næsten som var vi en hellig karavane videre til København til mit barnebarn Theos navngivningsfest blot to timer senere.
Kan ikke rumme dette store spændingsfelt, liv og død så tæt på, jeg har det som en rockmusiker der må tage syre for at gå på scenen.
Brænder mit lys i begge ender for at holde mig ren, klar og nogenlunde beredt som en spejder og nogenlunde rask, hvad min ADD og min bipolaritet ikke gider unde mig i længden alligevel.
Alligevel vil jeg ikke skuffe Theo. Jeg vil være i rimelig god balance og humør og har taget mine vitaminpiller og spist otte gulerødder fordi vi skal have usund pizza til navngivnings festen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/05-2023 12:25 af Niels Cenius (Snowlion) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 153 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.