Med mor og far i Trylleskoven Solrød


4 måneder, 18 dage siden 2 kommentarer Blandede tekster tilbageblik

2Bekendte
Bekendte har man mange af, · men venner man kan stole på · de er nu f... [...]
Digte
3 måneder, 6 dage siden
3Hvad er den største gave?
Hvad er den største gave? · det er at blive elsket af dig. · Falde i ... [...]
Digte · åbenhed, kærlighed, lykkelig
3 måneder, 11 dage siden
2Når jeg ser en stjerne
Når jeg ser en stjerne på nattehimlen blå, Så går tanken · langt om... [...]
Digte · taknemmelighed
3 måneder, 19 dage siden
2Knald og brag
Knald og brag lysglimt på himlen, · Nu siger vi farvel til det gaml... [...]
Blandede tekster
3 måneder, 27 dage siden

Puls: 5,3

Publiceret: 1
Afgivet: 0
Modtaget: 6
Henning Kipling (f. 1939)
Far havde lånt en bil af en kollega, så skulle der køres en tur, jeg var spændt det var kort tid efter krigen, jeg var 5 år gammel, bil var et fremmed ord for mange, jeg vidste ikke at far havde en pose salt I lommen, vi stoppede ved Trylleskoven , ind i skoven tæppet bredt ud, nu skal der hygges vi spiste lidt mad ,da vi var færdige tog far posen med salt op ad lommen Henning nu skal du bare se, hvis du drysser lidt salt på halen på en fugl, så kan den ikke flyve.Jeg var fyr og flamme den var mægtig tænk nu skal jeg fange fugle, jeg små hoppede afsted, jeg listede mig ind på en fugl jeg havde salt I hånden klar til at kaste det mod fuglens hale, men den fløj Hvergang, prøv igen råbte far, flere gange var det lige ved at lykkes,men nej jeg gik tilbage til mor og far, jeg var svedig og træt, sæt dig ned min dreng og få en sodavand, det hjalp lidt på humøret far sagde, vi kører da bare herud en anden dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/12-2023 11:39 af Henning Kipling (kipling) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.