Frøken Ellys DybdeKosmologi i Omverdenen, navigationen i livet og det lille hjælpeløse menneske, der kan blive stærkt ved at navigere bedre


3 måneder, 22 dage siden 1 kommentar Blandede tekster hjem jesus identitetskonflikt

1Når livets matematik knudrer og erkendelsen...
Jeg er fan af livets matematik · Jeg lægger arm med den og taber of... [...]
Digte · eksistentielt, højtider, livets gang
18 timer siden
3Den Medicinske Seers Zen Haiku
Dråberne opstår/ · ophobning skifter ansigt/ · vandskyl ler som håb
Digte · varme, universet, anderledes
6 dage siden
6De unge år hvor kameraet var unikt før mobi...
I en del år har jeg kaldt fotografi et arbejde for mig - også sel... [...]
Livshistorier · eftertanke
11 dage siden
4Forårsfrieri
Mine fødder vil betro sig til den kolde bølges essens · Havet står ... [...]
Digte · krop, eksistentiel, indre balance
24 dage siden
4Jeg er dit genbrug og din plan B
Du kommer gerne når jeg næsten er fortabt · Du samler mig op netop ... [...]
Digte · krise, håbløshed, gåde
1 måned, 2 dage siden
1Taktik tak til maskinskrivningsgudinden
Tak for taktik vinklen kære Jesus · Jeg overså den i alt for mange ... [...]
Digte · moral, identitetskonflikt, bøn
1 måned, 10 dage siden

Puls: 84,5

Publiceret: 20
Afgivet: 87
Modtaget: 47
Niels Cenius (f. 1969)
Her kommer en hel livsberetning oplistet i 8 punkter.

1. Jeg kunne ikke finde rundt i det moderne samfund. Jeg er opvokset kun med min far, og han var arbejder og kunne ikke følge med i hvad jeg lavede i skolen, da han kun havde 7. Klasses eksamen selv.
2. Min mor døde. Vi talte ikke så meget om hende bagefter, men min far blev glad for hende ekspedienten i slagterbutikken på Hovedgaden, og hun prøvede at lære mig nogle ting, både om at tage mig sammen til at lave praktiske ting og ikke kun læse bøger, men også om arbejderklassens selvbevidsthed.
3. Min far havde haft sit eget firma i nogle år før, og ville ikke interessere sig for arbejderklassen, som han følte sig lidt bedre end, så jeg mistede det regelsæt for tilværelsen,den kosmologi, arbejdere har.

4. Jeg mistede overblikket ved at flytte til København. Jeg åbnede selv et firma, blev god til faget men ikke til økonomien.
Jeg stolede ikke på min intuition der sagde mig jeg burde indse jeg i forhold til andre firmaer i faget var i en konkurrence situation.
5.Nu gik der 25 år hvor jeg i perioder måtte leve med at have mistet min forstand. Jeg regnede ud jeg måtte lære at forstå verden, omverdenen, og min rolle og mine pligter i den.
Jeg fik en datter i den periode. Jeg begyndte at bruge arbejderklassens ord om at man skulle give en hånd til sig selv og een anden hånd til kammeraten og verden udenfor og blev derfor sosu hjælper.
Så fik jeg to børn mere med en god kvinde.
6. Efter at have ledt sagde min bror jeg skulle tænke mindre humanistisk og tænke over hvordan politifolk tænker, lever og efterforsker og bruge dette til selvcoaching.
7 Jeg læste tre coaching bøger: Becoming Bulletproof af Secret Service US præsident livvagt, en kvinde ved navn Evy Poumpouras.
Jeg læste også The Essence of Tao af Taoisme grandmaster Alex Anatole.
Jeg læste også Way of the Navy seal af Mark Divine der også er Yogalærer.
8. Via at skrive dagbog og træne med en der er politimand og karatelærer, og ved at fastholde evnen til blød empatisk kommunikation selvom min søn døde og jeg var ved at blive hård indeni, lærte jeg at forstå omverdenen, at aflæse den og betydningerne den sender ud, der har konsekvens for mig og dem jeg føler mig som beskytter og far og mand for.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/01-2024 14:28 af Niels Cenius (Snowlion) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 408 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.