Om at give af sine reserver


2 måneder siden 1 kommentar Blandede tekster

1Israel i dag som i går
Jeremiah 31 - 31: Der kommer de dage, siger Herren, da jeg vil sl... [...]
Blandede tekster
18 dage siden
0Indien - ture ud i landet, afskedens time
Nu vidste vi med sikkerhed, at vores dage i Indien var talt. Vi o... [...]
Livshistorier
20 dage siden
1Indien - planer om fremtiden og et overfald
Planer om fremtiden · Efter jul og nytåret var over for anden gang,... [...]
Livshistorier
26 dage siden
2Påske og faste
Vi var kommet hen i april måned, luften flimrede for varme. Den s... [...]
Blandede tekster
1 måned, 5 dage siden

Puls: 47,2

Publiceret: 12
Afgivet: 27
Modtaget: 19
Inge Erhard (f. 1941)
Vores gode venner familie Røsli, fra vores tid i Etiopien, har opbygget et større missions projekt som hedder Selam børnehjem i Addis Abeba. Det er meget omfattende med skoler, børnehave, klinikker, landbrug, værksteder og landbrug, en restaurant, alt hvad der hører til i livet. Vi har understøttet det fra begyndelsen og gør det stadigvæk med et pænt beløb. Hver tredje måned får vi et brev om, hvad der sker der. Det sidste nye projekt er skole for fattige børn med middagsmad. Når de sætter noget i gang så er det altid med store planer. Efter jeg havde læst det, sagde jeg til Fritz, at jeg ønskede at sende et beløb med det samme. På hans ansigts udtryk kunne jeg se, hvad han tænkte, nemlig at vi spendere forskellige steder og at det var nok.
Et par dage efter fortalte han mig om en drøm, han havde haft. I drømmen havde han set et podium, hvor en gruppe af mennesker stod og kikkede ned. Han genkendte to som stod foran. Det var to af hans gode kokke fra Etiopien og de så meget unge ud. Han havde skiftet mening, i dag overbeviser han et beløb til Etiopien. Gud ske tak og lov. Jeg er overbevist om, at de som er gået forud af og til kikker ned og følger med i hvad der sker. Når man drømmer om dem som unge, er det et tegn på, at de er i himlen, fordi der er man ikke gammel og man dør ikke.
Forfatterbemærkninger
Man kan se det på følgende link ( Selam childrens village Etiopia )

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/02-2024 10:37 af Inge Erhard (Inghard) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 250 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.