Hyldest til et Tigerdyr


21 år siden 1 kommentar Digte

6Tag imod min kærlighed?
Når jeg kigger i dine dybe øjne, · Ser jeg sandhed, ingen løgne. · Mi... [...]
Digte
11 år siden
3Naturens forunderlige årstider
Forårets kommen · Lune solstrejf rammer · Røde kinder, smil · Grønt spi... [...]
Digte
21 år siden
2Krig
Krig og ikke fred · Mon verden går under · Skræmmende tanker · Børn, æl... [...]
Digte
21 år siden
1Hånd i hånd
Hånd i hånd gik de · På stierne i skoven · Elskende var de · Kærlighed ... [...]
Digte
21 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Karina Hinze (f. 1980)

Et Tigerdyr er en dejligt dyr!
Det Tigerdyr JEG kender, er noget ganske specielt.
Hun VED at hun skal herfra snart, men alligevel er hun det mest selvopofrende menneske jeg kender.
Hun er der altid, hvis har brug for en skulder, et godt grin eller blot en tankevækkende bemærkning.
Hun er glad og ked, smuk og dejlig, trist og humørspreder.

Hun har lært mig nogle ualmindeligt vigtige ting i livet, som mange måske aldrig lærer.
Hun har lært mig at nyde hvert sekund af mit liv, for man ved aldrig hvornår man skal herfra.
Hun har lært mig at man aldrig skal tage noget for givet.
Hun har fået mig til at forstå at man skal udnytte hver dag fuldt ud.

Vi har grinet sammen. Vi har grædt sammen.

Hun har gjort min verden lidt bedre, ved blot at være der. Lidt bedre ved sit blotte venskab.
Det bliver hårdt den dag hun ikke er her mere.
Man undres over hvorfor verden er så uretfærdig at den vil tage et sådant smukt menneske fra os.
Indimellem når hun har det værst, tænker jeg et sekund på om det havde været lettere om jeg slet ikke havde kendt hende. Den tanke forsvinder dog ganske hurtigt, når jeg tænker på hvor megen glæde, hvor mange sjove og mindeværdige øjeblikke, hun har beriget mit liv med.

Vi ses for lidt - det ved vi begge. Men alt er ikke nemt, når man bor i hver sin ende af landet.
Alligevel ved jeg at vi altid vil have et specielt bånd intet kan ødelægge.

Kære Tigerdyr - du vil altid have en speciel plads i mit hjerte!

Forfatterbemærkninger
Dette er skrevet som en hyldest til et Tigerdyr. Dette bestemte Tigerdyr er en nær veninde af mig, som kaldte sig således da jeg mødte hende igennem en chat nogle år tilbage. Hun betyder noget specielt i mit liv af mange grunde, men også fordi jeg ved at jeg vil miste hende om kort tid. Måneder, år - vi ved det ikke præcist, men desværre alt for kort tid. Hun fejler en sygdom, hvor man intet kan gøre, hvor meget man end vil.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/03-2003 11:22 af Karina Hinze (mismismiav) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.