22 år siden

Vandet i dag
SeMig
2 år siden
Er syg...og venter spændt...
Sylvia Ebbes...
10 år siden
Spoken Word Festival 2014...
Kenneth N. C...
Min vingeskudte wingman
Flickarocks
9 år siden
Åh den vrede, den vrede!
Bastian
Linsen
Camilla Rasm...
16 år siden
Inspiration eller fjolled...
Kellany Bram...
11 år siden
Det ender med en silhuet
9 år siden
Før eller siden. Men det ...
Marlene Gran...
Hej, jeg elsker dig
Ansu Orheim ...
1 måned, 13 dage siden
Skøre drømme og sovende f...
David Hansen...
Lodret vask med rivejern
Victoria Wan...
8 år siden
Det fandme typisk, med de...
Racuelle Hei...
Lykken er en svinerøv
Regitze Møbi...
Den Søde.
Ruth Christe...
7 år siden
Så kom der en Lille-bebs.
Michala Esch...
14 år siden
Blæksprutte arme og mange...
Racuelle Hei...
5 år siden
It. Is. Yuge! YUGE, I tel...
Morgens musik
Halina Abram...
6 år siden
Hr Solsort
Peter
8 år siden
Dagen tiltaget med 1 time...
Hanna Fink (...
4 år siden
En brutal årstid
9 år siden
Her i weekenden var jeg så heldig at blive tilbudt en tur med Nørresundby's fodboldpiger, til Odense for møde med Danmarks Dame-landshold.

Vi startede tidligt lørdag for at nå med toget, fik de første indtryk allerede på vej gennem vores egen by, hvor Aalborgs borger gik udklædte rundt ved at gøre klar til Aalborgs karneval. Der var da sikkert også en hel del ekstra mennesker på banegården i anledning af karneval kom til byen men vores piger var nu godt tilfredse med udsigten til deres tur frem for karnevallet.

Vi fik slæbt os ind i toget sikke en masser bagage vi havde med fyldte godt på togets bagagehylder 18 personer med telt soveposer fodboldtøj madpakker rene strømper og har du husket tandbørsten.

Pigerne var velforberedte til togturen aftaler om hvem tager hvad med bøger spil malebøger slik)) og sidst men ikke mindst godt huimør.

På Odense banegård gik vi først ud i gadebilledet kunne ikke se modtagelses komite eller bus skulle lige til at forlade da vi troede efter programet at bussen først kørte om en time da DBU stilede med en smillende ærke københavner der vidste præcis alt om hvor vi nu skulle hen. SKØNT

Turen gik nu til Korup hvor vi skulle se landsholdet træne inden det blev vores piger's tur til at LÆRE)) dem vores små fiduser))

Landsholdet skulle så efter egen træning, være sammen med vores ca 140 piger fra 8 klubber i landet, om en træningstime hvilket de klarrede med bravur. Det virkede absolut velplanlagt og Landsholdet skal have ros, for deres smillende gode måde at gribe dette an på uden negative kommentarere fyldt med posiitivitet ååå prøv bare igen den var der næsten.

Pigeholdene flyttede rundt hver 10 min til et par nye landsholdsspillere som skulle lære dem nye fif. Et sted skulle de spille kamp, ååå en af Nørresundbys piger følte sig skubbet åå brokkede sig højlydt, Mette Jokumsen fra landsholdet klarede det flot strøg pigen pænt over håret mens hun smilende sagde \"ÅÅÅ hvor var det synd\" ja så var Maria ligesom klar igen og strållede.

Efter endt træning skulle vi med bussen til Næsby hvor vi skulle have aftensmad og sove i telt. Det med busser uden for døren var nu lidt svært hver gang blev det sagt den næste bus kommer til JER ÅÅÅ hver gang var det som om stedet VI VAR lå mærkelig langt væk fra hvor Arangørene troede VI VAR)))) så vi måtte slæbe bagagge telte soveposer nå ja og tandbørsten.

Da der jo var mange fodboldpiger der ventede på bussen kom vi ikke med den første sååå vi benyttede lige lejligheden til et rask væddemål om hvornår bussen kom den/de der gættede nærmeste minuttal ville vinde en IS jeg fik ingen ÆV 3 piger jublede ÅÅÅ vi kom langt tidligere med bussen end hvis jeg skulle have IS)))).

Vel ankommet til Næsby boldklub skulle der stilles telte op utrolig så mange forskellige telte vi havde med, mig og Kresten skulle sove i telt sammen så efter børnene var kommet godt igang, gik jeg lige hen tog om ham \"Hvor synes du vi skal stille teltet bette skat\" børnene lurede lidt smågrinene SKØNT.

Vores mindste fodboldpiger i cirkusteltet havde store problemer med deres telt hmmm hvis også det sværeste sætte op men ville ikke have hjælp først da alle andre var gået til aftensmad ville de gerne have lidt voksen hjælp.

Efter aftensmaden var der konkurrence om 4 landsholdstrøjer med underskrifter, først del en viden konkurrense med de 140 fodboldpiger da flokken var reduceret til under 10 skulle de sidste med jublende tilskuere jonglere med fodbold og mindsanten om ikke 2 Nørresundby piger Anne & Michell vandt.

Grand prix et foran TV kunne ikke fastholde pigerne, de løb ude spillede fodbold og hyggede med pigerne fra andre klubber. Igen havde vores hold lavet gættekonkurence den/dem der gættede hvem vandt Grand prix fik IS. Jeg var da også oppe stå på stolen råbe den ene gang Spanien vandt, åå Mia og Maria var i superhumør indtil det vidste sig Malta blev nr 2 Hmmm det var de voksne der jublede mest til sidst vi sparede pengene HI.
Alle medierne snakker om et dårligt Grand Prix, for mig var det det sjoveste nogensinde mennn stemningen kom vel ikke fra TV))

Godnat Søndagens oplevelser kommer i del 2

SES Peter

PS i kan se billeder fra turen på

Skriv kommentar

Dagbogsindlægget Møde med fodboldlandsholdet 1 er publiceret 28/05-2002 02:57 af Peter.

Log på for at skrive en kommentar til denne dagbog. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.