Hurra! Jeg er blevet udgivet :-) · Min roman.

15 svar
Senest opdateret 4 år siden · 8 bruger(e) deltager
4 år siden

I dag blev min roman "Min sorte tvilling" udgivet på forlaget Mellemgaard. Den er på 220 sider, og foregår i tidsrummet fra ca. år 2000 til 2015. Jeg skrev den på omkring 2 år, og ingen har endnu læst den bortset fra mig selv og et par forlag, så jeg er meget spændt på, om den bliver solgt og læst.
Der var problemer med billedet til omslag på bogen, da jeg selv havde fundet det over nettet. Men det viste sig, at trykkeriet ikke kunne få det tydeligt nok, da de skulle udskrive det til bogen, så grafikeren foreslog et nyt fra forlaget, som jeg heldigvis kunne sige ja til. Derfor er det (stadig) to forskellige billeder til samme bog, hvis du slår titlen op i Google.
Den handler om mig selv. Og det endte med, at jeg selv blev tilfreds med bogen, også efter at have udeladt noget af det værste for at lade det skinne igennem linjerne i stedet for. Andry regner hende/mig ud til sidst med sit kloge hoved og sin kærlighed, og forhindrer hende/mig i det der ellers var blevet til en sort undergang i flugt.

4 år siden
4 år siden

Jamen, så hjerteligt til lykke med udgivelsen.
Det er noget særligt at holde sin egen bog i hænderne.

4 år siden
4 år siden

Hej Mette
Et stort tillykke herfra. Så kom "romanskibet" i havn. Støt og roligt stærkt gået.Det være så at stå med bogen i hånden. Held og lykke med den. Med gode tanker fra Ulla

4 år siden
4 år siden

p.s det må være så fint at stå med bogen i hånden...skulle der stå

4 år siden
4 år siden

Tak skal i have. Spørgsmålet er så, om skibet kom rigtigt i havn, eller om det sejler lidt endnu, - men hvis det sejler, har jeg det bedre om bord nu, hvor jeg har bogen i hånden og er tilfreds med den, end jeg havde det, da jeg lettede anker. Hvis nogen vil læse mere om romanen, og om digtsamlingen "Sirius, min ven" som jeg fik udgivet i 2016, har jeg en lille hjemmeside: www.nnordstjernen.dk

4 år siden
4 år siden

Hej Mette
Så er den lånt på Hillerød bibliotek. Glæder mig til at læse den og ikke mindst dit sprog i en roman. Det må være helt FANTASTISK - Stort TILLYKKE til dig.

BH
Camilla

4 år siden
4 år siden

Stort tillykke med udgivelsen :-)
God vind med salget.
Pia

4 år siden
4 år siden

Til lykke med udgivelsen.

4 år siden
4 år siden

Mange gange tillykke med udgivelsen! Glæder mig til at læse den :)

4 år siden
4 år siden

Så er romanen købt hjem:-)
I am so exited.

Camilla

4 år siden
4 år siden

Tillykke med dit værk. Vh. Hanna Fink

4 år siden
4 år siden

Tusinde tak skal i have.

4 år siden
4 år siden

Kære Mette
Så har jeg læst din roman.
Først skulle jeg lige ind i stemningen og skrivestilen. Kombinationen af reel fortælling og poesi fungerer rigtig godt for mig.
De to elementer supplerer hinanden som en smuk vals, hvor den ene bevægelse overtager den anden. Det er selvfølgelig et anderledes setup end ellers i romangenren.
Selve indholdet bringer mig naturligvis nærmere din rejse som menneske i livet. Men det vigtige for mig i denne læsning er undertonen af spænding, der bygges op, for til sidst at give fuldstændig mening.
Du skriver også i forskellige tider, hvilket er et element jeg tænker må være svært rent sprogligt, fordi enderne skal binde sammen, og det gør de.
Jeg syntes Casper er en helt fremragende beskrevet karakter. Ham er jeg fan af. Lige såvel som mødet mellem Andry og Melanie er et skæbnemøde, der slår nogle krøller undervejs.
Der er også fortællingen om livet og døden, og de tanker man som menneske gør sig om altings sammenhæng eller mangel på samme.
Historien er spækket med stemninger, fantastiske stunder i mørket både reelt og mentalt. Det mentale mørke ligger altid og lurer, hvilket giver historien den spændthed, der driver læseren frem.
Jeg har stor respekt for din pen, og ikke mindst for dit værk. Det er en menneskeskildring ud i de afkroge, hvor litteraturen sjældent kommer i vor tid.
Jeg har i hvert fald ikke stødt på denne form tidligere.
Tak fordi du skrev romanen og jeg kan kun opfordre dig til at fortsætte.
Det er jo sjovt som sprog forandrer sig alt efter, hvilken genrer der skrives i.
Jeg kan godt lide begge begge dine stemmer, både den poetiske men også den skildrende historiefortæller.
Godt arbejde!

Varm hilsen herfra
Camilla

4 år siden
4 år siden

Tusinde tak for din kommentar/beskrivelse af min roman Camilla. Den blev jeg virkelig glad for, og du har ret.
Det er nok på mange måder en lidt "stille" roman, eller måske lidt dæmpet.- Fordi jeg lader meget forblive usagt/ubeskrevet og på een eller anden måde skinne igennem linjerne i stedet for. Jeg har holdt lange pauser, mens jeg skrev den, for at få styr på den, for at kunne se den igen i et nyt lys og kunne fortsætte med en god samvittighed overfor mig selv, slettet en del og lagt en dæmper på meget.
Det inderste/ondeste forbliver i "kassen", - da jeg ikke ville kunne klare det på andre måder efter udgivelsen. -
Jeg kunne godt have skrevet meget mere, for jeg har meget mere at fortælle om fra mit liv. Men jeg er glad for, at jeg ikke gjorde det.

Kærlig hilsen fra Mette.

4 år siden
4 år siden

Hej Mette
Ja man skal være varsom når det er selvbiografisk. Man kan hurtigt komme til at træde sig selv for nært. Men det gør du ikke her. Meget fin og svær balance. Men den lykkedes godt.
BH
Camilla

4 år siden
4 år siden

Bravo, Camilla!

At lykønske med en udgivelse er nemt. Men du har faktisk læst bogen!!!

4 år siden

Besvar debattråd

Debatten Min roman. er startet 09/12-2019 17:53 af Mette Boe Christensen (MollyTrine) og er placeret under Hurra! Jeg er blevet udgivet :-).

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

4Digtteknikker: GAS-sætninger
2 dage, 1 time siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
2 dage, 1 time siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
18 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
23 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
24 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
27 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 7 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 19 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
3 måneder, 3 dage siden · Ansu
25Digte
3 måneder, 8 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 8 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 12 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 13 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 15 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
3 måneder, 22 dage siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 6 dage siden · Løvinde

Hurra! Jeg er blevet udgivet :-)

7Dage med Ralf.
18 dage siden · David H
16Jeg bliver udgivet!
8 måneder, 12 dage siden · Bahlsen
3Så skete det
1 år, 1 måned siden · Nicolas Jessen
5Hurra! Charterrejsen til Cypern er ...
1 år, 6 måneder siden · Brit Skovgaard
9Freddy - drengen fra skoven
2 år siden · Biker Mike
16Så udkommer min digtsamling
3 år siden · Anita A
15Min roman.
4 år siden · dino
2Gådemagerens Gade aka Svendborg Mys...
4 år siden · Jes B
12Min nye bog er netop sat i salg
4 år siden · Fink
1To Liv
4 år siden · Engbo
5Udgivet novelle Inder
4 år siden · Birkmand
9Novellesamling
5 år siden · dino
5Øh - tak til alle kommentatorer
5 år siden · Fink
12Hurra nu nåede bogen frem.
6 år siden · heksemutter
21Eternal DarkRay udkommer i 2 dele
6 år siden · Jeremy Dusk
5Relancering
6 år siden · dino
8Min bog har fået en forside
6 år siden · Bondekonen
5Min tiende bog på engelsk
7 år siden · dino