Hvad bilder du dig ind?


21 år siden 3 kommentarer Kortprosa

2Fra Længslen
I blikkene, klare og rene · Mødes de nøgne sjæle · Hvor ord erstattes... [...]
Digte
11 år siden
4Bruce Willis, det er jeg
handskerne findes, de lyseblå · det hvide stof · på mine fingre, med ... [...]
Digte
11 år siden
4To - Et
meget har du budt mig · i alle disse år · du har pint og plaget · pille... [...]
Digte
11 år siden
5Savnet af Sorgløshed
Der var engang · Hvor jeg var sorgløs · Hvor døden var noget · Jeg læst... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Camilla Moe (f. 1975)
Her sidder jeg nu.
   Med aftrykkene af dine store sorte fødder, som du plantede i min røde mose uden at spørge om lov.
   Her sidder jeg nu.
   Forpustet og såret, mens jeg prøver at indkalde mine uduelige vagter, som var hyret til at holde mennesker som dig væk.
   Her sidder jeg nu.
   Spekulerer på hvordan du kom ind. Fandt du mon en lille sprække, som jeg havde overset under min daglige og grundige inspektion.
   Hvad var det du skulle?
   Bevidst ravage?
   Hvad bilder du dig ind?
   Hvordan vidste du at det var det der skulle til, for at ødelægge min mørtel?
   Hvad bilder du dig ind?Sådan at mase dig ind i mit hoved, forstyrre mine tanker og så bare efterlade mig. Alene. Tilbage.
   Med flere spørgsmål end svar.
   Du kender mig ikke. Jeg kender ikke dig. Men kontakten sidder nu der hvor du efterlod den.
   Glemte du den bevidst?
   Eller var det en fejl og savner du den nu?
   Men du får den ikke!
   Den er min nu. Og jeg bilder mig ind at den er vores. Vores! Din og min.
   Når der åbnes en sprække, så kan den ikke tætnes igen.
   Vi kan lade som om. Men den er der. Og vil mærkes.
   Du kan ikke være det bekendt!
   Tænkte du slet ikke over konsekvenserne af dine handlinger?
   Hvad bilder du dig ind!
   Sådan at lege med mig. Pirre mig. Slæbe mig ud i dine bundløse fodaftryk. Hypnotiseret.
   Du er en sirene.
   Jeg tror godt du ved det.
   Eller også gør du ikke.
   Men dine aftryk vidner om at du var her. Og stadig er.
   Og de er tunge!
   Så tunge!
   Efterlader du dine visitkort overalt? Eller er det kun hos mig?
   Jeg vælger ikke at tro det.
   Jeg vælger at gøre mig speciel. Kald det selvbedrag.
   Kald det hvad du vil.
   Hvad bilder du dig ind!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/07-2003 19:43 af Camilla Moe (moe) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 308 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.