En virkelig historie om min oldemors ånd



1Den lille pige i troldetræskoven
Der var engang en lille pige der boede under et troldetræ. · Hun va... [...]
Eventyr og fabler
11 år siden
3En virkelig historie om min oldemors ånd
Jeg var lige flyttet ind i min oldemors lejlighed sammen med min ... [...]
Blandede tekster
20 år siden
1Lille Tårer
Lille Tårer. · Tåren, · Der ramte min kind. · Lille Tårer. · Tåren, · Trill... [...]
Digte
20 år siden
0Telefonen ringer
Telefonen ringer. · Ringet er fra dig. · Telefonen ringer. · Du ringer,... [...]
Digte
20 år siden
0Sodavand
Sodavand. · Kan bruse. · Sodavand. · Kan smage sjovt. · Sodavand. · Har for... [...]
Digte
20 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tina Svenningsen (f. 1974)
Jeg var lige flyttet ind i min oldemors lejlighed sammen med min kæreste, da jeg første gang mærkede hende tilstedeværelse i stuen, hvor hun døde i sin lænestol ved telefonen.
Som skrevet var vi lige flyttet ind og om aftenen, da vi var på vej i seng, ville jeg lige sidde i vores sofa for at ryge mig en smøg. Min kæreste var gået i seng, og da oplevede jeg, at hun var tilstede.
Jeg mærkede, at der kom en kold luft bag min nakke og alle vinduer var lukket, så det kom ikke der fra.
Næste dag fortalte jeg det til min kæreste og han grinede bare af mig og sagde, at det nok bare min var fantasi, der var løbet af med mig, fordi jeg var træt.
Men så senere på aftenen, da vi havde spist, mærkede jeg det igen og der rejste mine hår i nakken sig for det var endnu koldere end før. Så spurgte jeg min kæreste om han ikke mærkede det, men det gjorde han ikke. Det var åbenbart kun mig der kunne mærke det.
Der skal lige skrives, at jeg har haft den sjette sans fra barnsben, men kun i perioder.
Jeg kunne altså mærke hende, engang imellem, og det var mest om aftenen inden vi skulle i seng.
Så gik der et par dage, hvor jeg ikke mærkede hende, det var på sin vis dejligt, for så havde jeg ikke den fornemmelse af, at hun holdt øje med mig.
Men pludseligt mærkede jeg hende igen, da jeg sad i vores sofa og så tv.
Den aften var min kæreste ikke hjemme, og da jeg vendte mig om, så jeg en hvid skygge i vores anden stue. Det lignede min oldemor.
Jeg blev bange og stiv i kroppen, så rejste jeg mig fra sofaen og gik ind i den anden stue, men der var ikke nogen.
Den aften glemmer jeg ikke.
Fra den dag af holdt min oldemor op med at gå forbi min nakke med en kold luft og jeg kunne heller ikke mærke hende mere, så jeg tror, at hun er gået igennem den hvide tunnel til næste verden.
Men jeg savner hende da engang imellem, fordi så vidste jeg, at hun havde det godt, når hun kom med et lille pust kold vind i nakken på mig.
Jeg tror på, at der er noget mellem himmel og jorden, for hvorfor skulle vi være alene i hele universet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/06-2004 16:18 af Tina Svenningsen (bamse) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 407 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.