8En Shiba med nummerplade
Min datter, Tanja, på 8 år har en veninde på besøg. Hun tager vor... [...]
Smilebåndet · kæledyr
19 år siden
2Elskovsleg
Legesyge som forårskåde ræveunger · Vi leged’ en forbudt elskovsleg... [...]
Digte · kærlighed, samliv
20 år siden
7Den første date
din hånd søger min · aer den let, forsigtigt · kærtegnende og prøvend... [...]
Digte
20 år siden
8Den skjulte sandhed
med computerskærmen som sikkerhedsnet · skjules de sande følelser · k... [...]
Digte
21 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lise-Lotte Gerding (f. 1962)
En årlig tilbagevendende begivenhed har stået sit slag i Slagelse i dag - nemlig pandekagebagningen.

Her i huset er alle glade for pandekager i alle mulige afskygninger - med sukker, marmelade, is eller kolde med smør og sukker osv. - men det tager os som regel et års tid at blive enige om, hvem der skal stå for køkkentjansen og bagningen.

Igen i år blev det mig, der måtte agere kok og som det plejer kunne ungerne ikke vente, så ikke så snart den første pandekage havde forladt panden, gik de fluks i gang. Og som det også plejer, råbte jeg til dem, at de skulle opføre sig ordentligt.

Men men men ... nogle gange ER min familie altså bare en anelse uciviliceret og inden jeg havde talt til 10 var Tanja smurt ind i hindbærmarmelade. Ikke bare var hendes ansigt helt smurt ind, men også hendes baller. Jo, jeg tror nok, at ungerne havde hygget sig. Tanja smilede i hvert fald over hele hovedet og lignede en glad julegris og de andre? Jo, de så meget meget uskyldige ud.

Er der noget at sige til, at vi kun får pandekager en gang om året? :-)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/08-2001 19:05 af Lise-Lotte Gerding (Lise-Lotte) og er kategoriseret under Smilebåndet.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.