3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden

Puls: 3,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Moder jorden er rund, men hun er ikke sund. Hun er syg pga. os. Moder jord, moder jord, hvad skal vi gøre? Du var sund og rask engang, men det var i tidernes morgen. Nu har vi gjort dig syg og elendig. Jeg skammer mig meget på vejene af mit folk, selvom de måske ikke skammer sig. Moder jord, du har givet mig så mange gode oplevelser, så mange gode minder. At vandre gennem skovene, på en smuk varm sommer dag og høre fugle synge og se de små dyr krybe i skjul, når man kommer gående. Eller at gå langs stranden og høre vandets brusende og vinde susende. At se alt den skønne som du har givet os og som vi har taget for givet. Jeg grimmes ved at se ting og sager ligge på jorden og forurene. Det skader ikke kun moder jord, men også universet. Tænk over tingene næste gang i smider ting i naturen. Det vil ikke kun skade moder jord og universet, det vil også komme til at gå ud over os, i den sidste ende.

Bare se Highlander 2 eller 3 (Kan ikke rigtig lige huske, hvad det er for en af dem). Men der har de sat et skjold op omkring jorden, så menneskerne kan leve, ånde og så solen ikke skal brænde dem osv. Jeg ved godt at det er en film, men den er da et godt eksempel at det kan gå galt... ER den ikke...?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/02-2005 12:13 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.