Min eks


19 år siden 7 kommentarer Kortprosa følelser tragedie kærlighed

5Vise om jobcentrene
Fra Langeland til Skagen der har vi et system, · med lægekonsulente... [...]
Rim og vers · satire, sygdom, ledighed
5 år siden
9Krænkelser
Vi skal til at undskylde krænkelser · fra nu skal den danske sang v... [...]
Digte · satire, politik, krænkelse
5 år siden
9De letkøbte råd
Man må smede mens jernet er varmt, · for enhver er jo sin egen lykk... [...]
Digte · konflikt, letkøbte løsninger, satire
5 år siden
4Mod dumhed
Mod dumhed kæmper selv guder forgæves, · fordi belæringen, som der ... [...]
Aforismer og gruk · citat, dumhed, sindet
5 år siden

Puls: 6,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 1
Mogens Sørensen (f. 1957)
Vi sad hos hinanden, behøvede ikke at tale, vore kroppe og vore øjne forstod hinanden.
   Vi havde ellers kun kendt hinanden i kort tid. Hun var kommet mig til hjælp i en nødsituation og inviterede mig til at snakke. Jeg havde modtaget invitationen.
   Hun havde givet mig et stort knus, da hun lukkede op for mig. Det var langt og inderligt.
   Vi holdt nu hinandens hænder og lod deres bevægelser tale deres tavse sprog.
   Hun var som et dybt hav fyldt af nuancer, blikstille og roligt, brusende, krusende, forfriskende. Hvilken tekst kan rumme hende?
   Trods de over tredive somre vi havde passeret, kom der et barn op af havet.
   Et trist barn, der behøvede trøst, når hendes barndoms traumer blev fortalt.
   Et legebarn, når vi sloges for sjov og kildede hinanden.
   Et kærligt barn, der holdt armene om mig og kyssede mig.
   Det føltes, som var vores sorger og traumer skabt med det formål, at vi skulle gøre dem til intet for hinanden. De små plageånder dræbte vi med vores gensidige omsorg.
   Men jeg kunne ikke dræbe depressionens uhyre, der snart kom fra dybet af havet og rev hende fra mig til den lukkede afdeling. Mine stærke følelser var ikke stærke nok til at bekæmpe det.
   Da det endelig var ovre, sagde hun farvel. Hun skulle ikke være nogens kæreste, hun gjorde dem bare ondt, sagde hun.
   Hvad uhyret ikke formåede, gjorde hendes selvhad.
   Mine følelser kom til kort endnu engang.
Forfatterbemærkninger
Indgår i min digtsamling En Hastig Sommer, som kan købes på Saxo,https://www.saxo.c...ack_9788740903034

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/05-2005 21:27 af Mogens Sørensen (Mons1957) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 241 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.