Kærlighed er den største løgn, der findes ikke noget værre eller større


18 år siden 6 kommentarer Digte

3Et
Livet efterlader mig alene. · Syndfloden skylder over mig. · Hvilket ... [...]
Digte
10 år siden
3Googlede efter kærligheden?
"Googlede" efter kærligheden? · Jeg ledte efter kærligheden i den l... [...]
Blandede tekster
10 år siden
4Hjertet slår dig ihjel!
Sidder og undrer mig over livet. · Hjertet sidder fast. I kroppen. · ... [...]
Digte
11 år siden
3Frihedskampen - Er den terroriseret?
Der var et tidspunkt, hvor undertrykte stakler greb til våben for... [...]
Essays
15 år siden
2Livet på skinner
Livet kører på skinner. Når alting i solen skinner, føler vi at v... [...]
Essays
15 år siden
1Hvad, der sker med verden!
Dag og nat, og Jorden snurre stadig rundt. Vi oplever CO2 og dens... [...]
Essays
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Haran Kampandevan Andersen (f. 1979)

Kom i puberteten og blev forelsket og du føler kærligheden.
Pubertet er vejen til at blive voksen og kærligheden er vejen til den største løgn der findes.
Kærlighed er blot et behov og ligesom sulten stilles efter et måltid bliver den også tilfredsstillet.
Der er så mange som snakker om at kærlighed er stort og godt. Det er til at brække sig over.
Hvor mange mennesker har ikke brugt kærlighedens navn for at slå andre ihjel.
Kærlighed til religion udmunder sig i fundamentalisme.
Kærlighed til et andet væsen udmunder sig i egoisme.
Du er min, kun min dyrebare skat. Bræk.
Der findes ikke større egoister end dem som er forelsket og tror de dyrker kærlighed.
De tror at de er centrum for alle verdens begivenheder og der findes ikke større ignoranter end sådan nogle.
Forelskelsen er en neurose og kærlighed er selve traumet.

Kærlighed gøre ikke mennesker til noget bedre, men til nogle snæversynede egoistiske individer som dyrker hinanden som hobbyer. Selv de bliver trætte i deres forhold i længden og dem som påstår det modsatte burde se på skilsmisseprocenten.
Kærlighedssymbolet Taj Mahal er verdenskendt, men hvor mange kender motivet bag en egoistisk fyrstes (Dengis Khan) lystende kærlighed til en kvinde ud af en flok på mange kurtisaner? Hvor mange arbejder døde ikke for at bygge en enkelt egoistisk bygning? Jeg tvivler på at han havde bygget det palads hvis hende Mumtaz havde levet længere, for så havde han nok været træt af hende og han havde jo nok kurtisaner i haremmet.
For Mange symboliserer Taj Mahal kærlighed. Hvordan kan en løgn symboliserer noget uden at det sig selv er løgn.

Kærlighed er den værste fuppefidus og der er så mange som hopper på denne løgn.
Hvorfor vælger så mange tåber at blive narret igen og igen?
Kærlighed er følelsernes forbandelse og der er så mange som lader deres følelser agerer dirigent i deres ynkelige liv.
Kærlighed er en forbandelse som man ikke kommer ud af igen uden at blive såret, hvis man har involveret sig det.

Kærlighed bygger på menneskets ur - drift for reproduktion og andet er der ikke i det.
Kærlighed nok skal opstå uanset hvor man er og med hvem som helst, fordi det er en drift og noget dyrisk og det er indbygget i os som følelser.
Kun egoisme holder os til samme partner, fordi vi ikke vil give slip og selv er bange for noget nyt.
Hvis kærlighed var et produkt er holdbarhedsdatoen så kort, at det ikke er værd at investerer i det.


Efterskrift:
Jeg bliver nok kritiseret for at skrive for negativt om kærligheden, men jeg vil gerne uddybe min hensigt og pointe.
Man er nødt til at se en sag fra begge sider, for at finde sine egen holdepunkt og indre sandhed.
Jeg har skrevet meget godt om kærligheden i flere digte/ prosa og essays. Nu kunne jeg godt tænke mig om at vende det hele på en tallerken.
Hvis man ikke har et holdepunkt eller en mening om kærlighed skal man nok få det efter at have læst det pågældende essay.
Det er med kærlighed som med Gud. Man kan elske det og tro og håbe på det hele livet igennem eller man kan fornægte eksistensen af det.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/10-2005 00:37 af Haran Kampandevan Andersen (KAMPANDEVAN2005) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 538 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.