5Vise om jobcentrene
Fra Langeland til Skagen der har vi et system, · med lægekonsulente... [...]
Rim og vers · satire, sygdom, ledighed
5 år siden
9Krænkelser
Vi skal til at undskylde krænkelser · fra nu skal den danske sang v... [...]
Digte · satire, politik, krænkelse
5 år siden
9De letkøbte råd
Man må smede mens jernet er varmt, · for enhver er jo sin egen lykk... [...]
Digte · konflikt, letkøbte løsninger, satire
5 år siden
4Mod dumhed
Mod dumhed kæmper selv guder forgæves, · fordi belæringen, som der ... [...]
Aforismer og gruk · citat, dumhed, sindet
5 år siden

Puls: 5,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mogens Sørensen (f. 1957)
Da jeg for en del år siden var ledig havnede jeg i et aktiveringsprojekt, hvor jeg på mange måder var fejlplaceret. Det skal jeg ikke gå i detaljer med her, det er jo ikke et debatoplæg om emnet aktivering.
En dag startede der en midaldrende kvinde på projektet, der snakkede for ti personer. Allerede fra den første dag var der nogen, der var irriterede på hende: hun snakkede om det, der faldt hende ind uanset om det var relevant, og det var om hendes mand og hendes børn i det uendelige. Navnlig en norskfødt kvinde, som på denne første dag var i gruppe med hende, var godt sur.
Da jeg de efterfølgende dage skulle være i gruppe med den nye, måtte jeg indrømme, at jeg forstod den norske kvinde temmelig godt. Vores nye deltager var et frygteligt snakkehoved, og når hun først var sat i gang var der ikke andre, der fik et ord indført.
En dag i frokostpausen kom jeg til at sidde i kantinen med snakkehovedet ved min venstre hånd og nordmanden lige overfor mig. Snakkehovedet gav sig til at snakke med den, der sad ved min højre hånd. Det var i hendes sædvanlige tempo, og jeg kunne givetvis ikke helt skjule et stort ønske om at få madro.
Det bemærkede snakkehovedet øjensynlig, så hun sagde til mig:
"Ja, undskyld, at jeg sådan snakker hen over hovedet på dig!"
Hertil svarede jeg:
"Ja, ja, du forbigår mig, men ikke ligefrem i tavshed!"
Den norske kvinde havde lige akkurat taget en slurk vand og kom til at sprutte udover bordet.
Så man skal altså ikke bare passe på hvad man siger, men også hvornår man siger det.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/07-2006 14:59 af Mogens Sørensen (Mons1957) og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 279 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.