4En tåre trillede
En tåre trillede. Ikke på grund af slag, råb eller voldsomheder. ... [...]
Blandede tekster
16 år siden
2En mands beslutning
Han drejede den lille æske i hånden. Så på de skrigende farver og... [...]
Blandede tekster
17 år siden
2De mindre kloge
- Se..., råbte han og pegede lige ud. - ...der er ugler i mosen. ... [...]
Blandede tekster
17 år siden
4Man får altid, hvad man fortjener
Han stirrede tomt hen for sig. Opfattede ikke, at det koldere og ... [...]
Noveller
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Dorte Kure (f. 1973)
- Se..., råbte han og pegede lige ud. - ...der er ugler i mosen.
Alle drejede de hovederne og stirrede ud over sletten, men ingen kunne se ugler. Kun græs, siv og mudder. Ingen ugler og de så spørgende, forvirrede tilbage på ham. Han tænkte lidt og kneb irriteret øjnene sammen.
- Ugler i mosen betyder at der er problemer i luften.
Nu så de op, men alt de kunne se i luften var solen, skyerne og nogle fugle. Ingen ugler og heller ikke noget problem. Han sukkede utålmodigt og satte hænderne i siderne.
- Der er røg i køkkenet.
De snurrede rundt og så straks op imod huset, men ingen røg. Derimod kunne de se lillemor ælte dej igennem de nypudsede vinduer. Han mumlede lavt, lod hænderne falde ned langs siderne og sagde opgivende:
- Vi har problemer.
Igen så de på ham og den ældste i gruppen trådte frem med rullende øjne.
- Hvorfor sagde du ikke bare det med det samme?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/09-2006 22:46 af Dorte Kure (C.D. Uhrskov) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.