2Hvorfor?
-Jeg synes det er så underligt. Det giver slet ikke mening. · Hvor... [...]
Digte
15 år siden
3At vente
Hvor længe skal der gå før jeg ikke finder mig i mere pis? · Hvor... [...]
Digte
15 år siden
1Fortvivlet
Jeg er fortvivlet. Hvorfor siger du ikke hvad du vil? · Hvorfor gi... [...]
Digte
15 år siden
0Spontanitet
Det var som om jeg ikke helt forstod hvad der skete med mig selv.... [...]
Digte
15 år siden
1Dræbes
Sidder med lukkede øjne · I et tomt mørkt rum · Mærker intet godt · Føl... [...]
Digte
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Matilde Nøhr (f. 1987)

Det hele var vellykket. Maden. Tøjet. Musikken.
Stemningen. Fyrværkeriet. Springet ned fra skamlen.
Alle var glade. Alle ville feste.
Men med ét stod alt i kontrast. Forstod intet.
Forstod ikke hans ord. Nej ikke for mig. Det sker ikke for mig.
Og slet ikke med ham. Det er ikke ham.
Dunken. Hamren. Smerter.
Som skød folk raketterne af ind i mit hjerte.
Uforståeligt. Det er ikke ham. Det skulle jo være os. Kun os.
Et kys siger mere end tusind ord. Eller gør det?
Også spontane kys der udføres i beruset tilstand?
Han sagde det med det samme. Han græd. Han græd meget.
Mere end nogensinde. Derinde i byen. Blandt glade mennesker.
Uforståeligt. Han gik. Jeg gik. Jeg løb. Jeg var stille. Jeg eksploderede.
Jeg græd. Jeg råbte og var stille. Han græd og forklarede.
Men intet kunne dulme smerten.
Hvordan kunne han? Efter et år? Og en måned og ti dage?
Og så på nytårsaften?
Hvordan kunne han? Og vores planer.. Og katten? Hvad så?
Vi gik hjem. Vi græd. Jeg skældte ud. Brød sammen.
Jeg tog hjem til min mor. Og græd.
Han skulle lide. Og han led. Han lider. Stadig.
Men jeg elsker ham. Og han var ærlig. Han sagde tingene med det samme.
Lagde ikke skjul på noget. Det var bare et kys. Hun startede.
Han sluttede. Derfor skred jeg ikke.
Jeg tilgav ham. Kan han tilgive sig selv?
Kriser man overlever i forholdet, kan styrke det ydermere, siger min mor.
Men det gør stadig ondt. Rigtig rigtig ondt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/01-2007 00:03 af Matilde Nøhr (Athene87) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.