2Vieux-Lyon
Vognen glider op ad kabelbanen. Søren kigger ud på gamle, stejle ... [...]
Noveller
11 år siden
1Komplimenter
'Du er så smuk.' · 'Jeg kan slet ikke få nok af dig! du er så sød o... [...]
Noveller
11 år siden
1Solhverv - Kapitel 7
--- · 8. · --- · Ved aftensmaden bliver der ikke talt meget, og bornhol... [...]
Romaner
11 år siden
0Støvregn
1 · De står ved togstationen, hvor der kun er to spor og en billet-... [...]
Noveller
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 6
"Der er et spøgelse herude," siger Viktor nøgternt ved morgenbord... [...]
Romaner
13 år siden
0Solhverv - Kapitel 5
"Har herrerne sovet godt?" spørger Henrik for at bryde tavsheden ... [...]
Romaner
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Olsen (f. 1989)
Her ligger jeg. På ryggen, på min seng. Sengen er en forlængelse af min ryg.
   Jeg stirrer op på loftet. Loftet er en forlængelse af mine øjne.
   Jeg lukker mine øjne.
   Jeg spænder benene og løfter røven lidt fra madrassen, så min krop hælder nedad, mod hovedet. Ude af balance. Mine røvballer er faste, når musklerne bliver spændt på den måde. De er buede, de to kurver, to bakker, to bølger. Jeg mærker dem spændte; jeg mærker dem når jeg lader kødet falde slapt, blødt. De er et modstykke til hvordan min ryg buer indad nederst. En kontrast.
   Der er intet seksuelt i dette.
   Jeg undersøger objektivt.
   Mit bryst, fladt, ungt, glat. En steril, bleg overflade, hvorpå gåsehud er opstået pga. nøgenhed i koldt værelse. Det ser fremmed ud, dette bryst, denne hud. Månens overflade. Her, ribbenene, et lille relief mod huden. Dér, brystvorter, to små sten i det lange flade landskab.
   Her, i centrum, på midtvejen: En lille slap ting som man skjuler.
   Og tænk, at den kan skabe liv. At livet kommer igennem den, ind i et andet liv, hvori der skabes et nyt, tredje liv. Tænk at alt det potentiale ligger i mig. Alt det ansvar. Jeg vil jo ikke have det.
   Den kan være slap; den kan være stiv. Blodet kan strømme til den. Blodet kan lade den være i fred. Blodet kan strømme til mange dele af kroppen, fra større til mindre årer, langsommere, hurtigere. Jeg kan stoppe blodet. Jeg kan afbryde det. Jeg kan lukke det ud i en sprøjtende strøm. Jeg kan selvdestruere. Tænk, noget så stort og smukt, som man kan udrette helt selvstændigt, helt selvforsynende, med sin egen krop mod sin egen krop. Som sex. Nej, ikke som sex. Som masturbation. Med egne hænder mod egen krop.
   Jeg kunne bruge en kniv. Men det ville være beskidt, grimt. Det ville komme udefra. Et redskab udefra. Ikke sterilt, ikke isoleret.
   Jeg kunne bruge mine tænder. Menneskets tænder er stærke nok til at bide igennem hud og pulsårer. Der er årerne, i håndleddene. Det er det skrøbeligste sted. At bide dem over med tænderne ville være en smuk død, en hyldest til kroppen, kroppens magt, kroppens magt til at holde op med at have magt. At stoppe potentialet, at stoppe ansvaret.
   At ende.
   Men jeg fortsætter. Det fortsætter. Blodet fortsætter. Indelukket. Uafbrudt.
   Jeg åbner øjnene. Jeg rejser mig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/04-2008 11:20 af Erik Olsen og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 395 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.