Forfatter-mareridt


15 år siden 28 kommentarer Kortprosa forfatter mystik

20Manden med sneploven
Søvnig mor med · klapvogn · i morgenmørket · Lille snottede Sofie · der s... [...]
Digte · følelser, socialrealisme, thriller
10 år siden
10Panda
Pandabjørnen · æder bambus · fordi det har dens · forfædre · altid · gjort · ... [...]
Aforismer og gruk · natur, humor
10 år siden
19Brasiliansk klokkeblomst
Prolog · Langt borte · På den anden side af kloden, vokser en · særegen... [...]
Digte · natur, monstre, satire
10 år siden
25Vi er første generation
Vi er første generation, vi blev født i kolber · og ammet af maskin... [...]
Digte · samfund, science fiction
10 år siden
6Forår for Sophus
"styne: beskære et træs krone ved at skære det ned til en bestemt... [...]
Klummen · kæledyr, humor
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mikala Rosenkilde (f. 1968)
Karina satte sig til rette med løftede hænderne over tastaturet, håndleddene let bøjet. Det skulle være en rigtig gyser, hvor hovedpersonen døde til sidst.
   Længe sad hun og funderede. Hvad med en historie der foregik i en hemmelig dunkel urskov? En forfulgt kvinde med hjertebanken og stanken af død i næseborene, mens hun råbende og skrigende af angst tumlede gennem den dystre underskov. - Eller skulle historien hellere handle om jagten på nøglen til den hemmelige kuffert? Eller skulle hun starte i nutid? Noget helt vildt i dagens Danmark? - Et monster løs i gaderne - med kun ét for øje - fx finde og æde den unge forfatterinde, der boede alene for enden af en mørk gade? Karina gyste velbehageligt. Her var der i hvert fald en idé. Måske skulle hun skrive slutscenen først? Det var tit en lettelse at have nogle linier at bevæge sig hen mod. Hvor skulle hun så starte? Hun forestillede sig uhyret tumle gennem byen, buldre kluntet ned ad de mørklagte gader. Ankomme til hendes gadedør og slå den matterede glasrude i stykker, før det tungt prustende besteg opgangens trapper.

- Lige der hvor uhyret kommer ind i lejligheden for eksempel. Hun så ud ad vinduet, mørket lå som en dyne over byen og de første små gule lysglimt viste sig i horisonten. Stjernerne skinnede koldt.

"De første stjerner viste sig på himlen, som små lysglimt, der viste uhyret vej gennem de mørke gader," skrev hun. Tastaturet klaprede i den tomme lejlighed.
   Hvordan lød det? Hun stirrede på ordene på skærmen og skrev så hurtigt videre.

"Det ringede støjende på døren og den lyshårede kvinde kiggede forbavset op. Der gik endnu et øjeblik, før hun rejste sig, de par sekunder der gik, før der lød et brag, og uhyret voldsomt slog døren op og trådte ind i entreen."

Så ringede det på døren. Skingert. Karina så forundret op.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/04-2009 19:19 af Mikala Rosenkilde (Mikala) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 314 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.