1Farlig kærlighed
Første gang jeg mødte Jon var i ungecenteret. Han sad inde på et ... [...]
Noveller
11 år siden
0Den fortabte dreng
Han gemmer sig bag en tåge af røg. · Dag efter dag kan man finde ha... [...]
Digte
14 år siden
2Bag lukkede døre
Det var mørkt udenfor, og på den kolde asfalt kunne man se en lil... [...]
Noveller
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sascha Christiansen Paulsen (f. 1990)

Han gemmer sig bag en tåge af røg.
Dag efter dag kan man finde ham høj.
Han er omgivet af mennesker, han er omgivet af støj.
Der gik så lang tid, før jeg indså at han løj.
For han prøver at spille smart, men han kan snart ikke mere.
Han prøver at flygte, men problemerne bliver flere og flere.
Så han gør hvad han kan, for at udøve vold.
Han vil vise hele verden, at han er fuldstændig kold.
Når han møder folk på gaden, så smækker han dem ned.
Kun fordi han nyder følelsen af at være så led.
Han går videre, uden overhovedet at se sig tilbage.
Husker bare på hvad vennerne sagde:
"Afreager på folk du ikke kender, du får det bedre, og du beholder dine venner."
Han skjuler den han er.
Han skjuler sin smerte.
Men jeg ved inderst inde, at han har et godt hjerte.
Han kan bare ikke mere.
Han bliver nødt til at spille stor, men det er så tydeligt at han har brug for sin mor.
For han er knust indeni.
Han er ved at miste håbet.
Hvis han begyndte at skrige, ville folk så høre råbet?
Men han skriger ikke, han er fuldstændig stille.
Hvis alt går galt, så sluger han bare en pille.
Jeg har ondt af ham.
Vi kender alle til smerten, men der er stadig ingen grund til at ødelægge sin verden.
Han er ligeglad.
Han lever som han gør.
Jeg kender ham.
Han har bare lyst til at leve som før.
Dengang han kunne styre sig.
Dengang han havde kontrol.
Men det ændrer sig aldrig, så længe han er kold..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 31/07-2009 22:01 af Sascha Christiansen Paulsen (Sass) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.