Blåt farvestof – en farlig fætter



0Væk
Jeg vil væk - bare væk · Fra dette uudholdelige vanvid. · Det er for ... [...]
Digte
13 år siden
1Arbejdet på en bro
Hvorfor er der denne afstand imellem os? · Den er forkert. · Den hør... [...]
Digte
13 år siden
0Mit igen
Endelig · Endelig fandt jeg noget. · Noget jeg havde manglet i lang t... [...]
Digte
13 år siden
0Hvordan
Hvad gør man, når man ikke har nogen familie til at gribe en? · Hva... [...]
Digte
13 år siden
0At blive stærk
Det blæser stift imod mig. · Vinden er kold og hård. · Jeg ville væk,... [...]
Digte
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christina Østergaard (f. 1991)
Det var en hel normal søndag. Vi havde bagt kage til at tage med til en børnefødselsdag dagen før. Min mor havde gemt et par stykker uden glasur til mig, da jeg skulle være alene hjemme om søndagen. Farverig som man jo er, skulle glasuren selvfølgelig ikke bare bestå af den kedelige hvide, og da jeg mødte det blå farvestof i skabet, var jeg ikke i tvivl. Dette var farven til min kage. Jeg fik lavet en glasur med perfekt konsistens og uden problemer til det første stykke og desværre var der ikke nok. Så i gang igen, men denne gang blev den tynd og havde en fesen lyseblå nuance. Den skulle have en sjat mere, men i det samme jeg rækker ud efter bøtten, får jeg skubbet til den, og indholdet løber nærmest befriende udover mine forældres tre måneder gamle nye plankekøkkenbord, ned af skabet og videre ud over gulvet. Shit. Det her er det værste stads at få af hænderne. Den første og bedste karklud måtte i aktion. Den klarede det med bravur, indtil den skulle vaskes. Alt det blå farvestof ender i vasken og forværrer kun helhedsindtrykket om en god gerning. Nå, først en ren bordplade, så skab og derefter gulv. Hunden ville selvfølgelig også bidrage med en hjælpende tunge, men blev strengt sendt væk. Endelig var det hele væk, og jeg må indrømme, at jeg stod med det største smil. Hvordan kunne det lade sig gøre at være så uheldig? Næ nu var håndvasken ren, hvis man altså ikke gik for tæt på. Så blev det endelig tid til mine egne hænder, som havde fået et markant smølfeudseende. Jeg gik på badeværelset og i gang med børsten. Da de var nogenlunde og skulle tørres, skulle det da ikke gå værre eller bedre, end vi havde et hvidt håndklæde hængende. Og med al fokus rettet på samtalen med mor, blev de bare tørret, hvilket havde endnu større konsekvenser end man kunne forestille sig. Desuden tror jeg, at hunden har haft siddet i det blå farvestof. Hun bliver ved med at slikke sig bagi. Se det var en mindeværdig time.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/03-2010 13:26 af Christina Østergaard (Mummi) og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 352 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.