23Når verden falder
- "NEEEJ!" · - "RONJA!" · Deres fingre gled fra hinanden. Aggvards øj... [...]
Fantasy
12 år siden
2Vind
Dengang vi gik til parterapauet, blev jeg spurgt om, hvilket dyr,... [...]
Kortprosa
13 år siden
1Surround sound
- Prøv lige at skru lidt op. · - Mm.. · - Altså. Hvorfor bruger du ik... [...]
Kortprosa
13 år siden
2Dør
"Hej", siger han. Hun smiler ikke. Han går ind af hendes dør, men... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christian Martin (f. 1990)
- Nå, men i hvert fald kører mig og gutterne så igennem den her tunnel ikke..
   - Ej, undskyld, men hvad gør I?
   - Ja, vi var jo i bil til Århus.
   - Jojo.
   - Ja, altså og så på den anden side ser vi så..
   - Undskyld, men prøv lige at sige det igen.
   - Altså, hører du efter eller hva'?
   - Jamen, hvad kørte I under?
   - En tunnel, siger jeg jo.
   - Det hedder da ikke tunnel [tunel]. Det hedder da tunnel [tånnel].
   - Det gør det sgu da ikke.
   - Det gør det da. Der er da et kort u.
   - Det hedder tunnel.
   - Nej, skat, det lyder altså som et å, når der er to n'er.
   - Nå, men vil du overhovedet høre, hvad jeg har at fortælle, eller skal du være frøken røde rettesnor derovre?
   - Jaja, slap dog af.
   - Nej, for du retter sgu altid på mig.
   - Næh.
   - Jo.
   - Nå, men hvad var det så, du sagde?
   - Glem det.
   - Ej sig det nu!
   - Nej, nu har jeg glemt det alligevel.
   - Ja, gu har du ej.
   - Næh, men jeg gider ikke sige det.
   - Jo kom nu, I kører under en.. anden vej, ikke.
   - Nå. Jaja. Men jeg gider det altså ikke en anden gang.
   - Nej nej.
   - Nå. Men på den anden side ser vi så et ungt brudepar stå.
   - Ja?
   - Og så slår hun ham bare i hovedet med sin brudebuket.
   - Ja? Og hvad så?
   - Så ikke så meget.
   - Er det dét du har brugt så lang tid på at fortælle?
   - Ja.
   - Skønt.
   *Alternativ slutning:*
   - Nå. Men på den anden side ser vi så et ungt brudepar stå.
   - Ja?
   - Og så slår hun ham bare i hovedet med sin brudebuket.
   - Nej, men ved du snart hvad. Der er altså snart heller ingen respekt i parforhold længere.
Forfatterbemærkninger
Denne tekst har to slutninger, og teksten kan give udtryk for to ting, alt efter hvilken, der læses.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/08-2010 16:00 af Christian Martin (ChristianB) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.