Forvandlingen


13 år siden 4 kommentarer Digte

3Djævel
Djævelen kryber ind på mig · angriber mig fra ryggen · lister sine kl... [...]
Digte · angst, ondskab, drømme
9 år siden
3Bygkornet
Jeg er et bygkorn · Jeg sidder i dit øje · Kun for at genere · Jeg gide... [...]
Digte
10 år siden
8Brevet
Om natten er du her · Tæt ved mit hjerte · Dine ord forfører mig · Give... [...]
Digte
10 år siden
5Poesi
På gulnet papir · med sirlig skrift · ligger tanker · samlet i små · spis... [...]
Digte
10 år siden
5Sne
Gid det vil blive ved med at sne · Sne til det dækker mig helt · Sne ... [...]
Digte
10 år siden
5Nedrustning
Med kærlighed som bælte · sensitivitet som brynje · og håbet som sko ... [...]
Digte
10 år siden
3Narkose
Uroligt hjerte · i en helliget seng · Uendelige sekunder · indåndes gen... [...]
Digte
10 år siden
6Signalfejl
I dit nærvær · lader jeg dig skælle · mit æble · i en lang strimmel · så ... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sophie S. Lampert (f. 1968)

Jeg er alene.
Jeg afklæder mig natten som et slør..
Lader det glide på gulvet uden en lyd..
Der er kun min nøgne krop tilbage i rummet - på en seng der beklager sig og ømmer sig..
Det har været en hård nat og den trænger til at strække sin madras og rette fjedrene ud..
Min pude prøver at fiske sine fjer op af den sø af tårer det regnede med i nat..
Og døren står på spring til at smække sig op på vid gab så jeg kan få frisk luft ind..
Vinduerne kigger sørgmodigt på..
Afventende den første bevægelse..
Så kommer den første kuldegysning der rejser de små hår..
Jeg ryster let..
Jeg vil ikke se morgenen i øjnene..
Og kulden i rummet beslutter sig for at puste lidt på min mave for at puffe til mig..
Og dette næste kuldegys får min øjne op for verdenen..
Jeg blinker for at få billedet rigtigt på plads..
Det er det samme som i går..
Det tredje pust på maven overtaler mig..
Jeg sætter mig op med et spjæt og svinger benene ud over sengekanten..
Kulden har gjort sit job..
Madrassen kommer med sit første suk..
Det gør godt at strække fjedrene igen..
Jeg rejser mig og lader den få fred for mig..
Og den sukker taknemmeligt igen..
Gulvet ømmer sig og undrer sig over at det har morgenvagt i dag..
Det er da lørdag?
Men det støtter alligevel hvert af mine skridt på vej til vinduerne, som prøver at give mig et klarere blik ud til verden udenfor..
Måske lige nok til at give mig glød i kinderne og liv i øjnene..
Selv et solstrejf prøver at lokke smilet frem på mine læber..
Mine øjne ændres langsomt og nattens sorte slør forsvinder fra dem og erstattes af solens stråler og skinner snart om kap med lyset udenfor..
Og varmen fra solen breder sig ud over min stadig nøgne krop..
En krusning i mundvigen er det første tegn på det stille smil der snart vil ses på mit ansigt og sende små lykkelige bølger gennem min krop..
Jeg ser livet og ånder det ind dybt i mine lunger og sukker..
Mine hænder glider ned over min krop som nu er mere i live..
Min seng har strakt sig færdig..
Min pude har tørret de sidste fjer..
Vinduerne smiler side om side..
Og døren ser nu ud til at ønske mig velkommen på den anden side..
Jeg går stille derhen og åbner..
Jo, der er dejligt - dér på den anden side..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/10-2010 10:54 af Sophie S. Lampert (Vicky) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 421 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.