Strofer af overgivelse og indlevelse


13 år siden 0 kommentarer Digte

0Jeg fæstner mig
Bedragerisk slår jeg klørerne i dig, min smukkeste · Vantro overfor... [...]
Digte
11 år siden
5Forfør mig i raseri
Kanaliser dit felt omkring mig, og så dit · iris i mit blik, · resten... [...]
Digte
11 år siden
4Alkohol
Degenereringen, · en sanseløs rejse til mit indre · lys · over tid · skal... [...]
Digte
11 år siden
3Kort og koncis
Du er så præcis, · i din udstråling. · Så ligefrem, · og gennemskuelig.... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin Slot (f. 1985)

Jeg vender mig altid tilbage
efter dig.
Mens jeg ser fremad, kan synet bagud, i bakspejlet, få mig til at indse at saltet på mine kinder ikke stammer fra havet, og verden og glæden ved glemsel og længsel og små lykkelige stunder, men fra vemod.
Du vil altid ligge bag mig, beskyttende, som en skytsengel fra oven holder du hånden over mig og holder mig ved ilden.
Eller er du måske blot et stykke af mit knuste hjerte, som jeg spejler mig i hver eneste morgen, før jeg går ud? En spejlrefleks mod alt nyt, min brændende busk, mit sted hvor alt er trygt.
Jeg skænker dit smil alt, hver eneste dag. Mit knuste hjerte slår sig selv mer' og mer' i stykker for hvert åndedrag. Min trang efter liv, slår mig, blodsprængt, i gulvet efter hvert hjerteslag. Ser jeg rødt? Eller ser jeg dig? Jeg tvivler på om du er min rose, et stykke af mig selv, eller en del af min fortid? Min gudinde, og engel. Min kvinde? Mine tanker, mit? Min verden, mit sind, mit et og mit alt? Er du min oplevelse? Eller er jeg ved at blive et produkt af dig og din fortryllelse.
I såfald, hvem skriver mig?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/12-2010 13:41 af Martin Slot (mslot) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.