Livet er for viderekommende

Prolog


13 år siden 1 kommentar 2 kapitler Uafsluttet Romaner

1Løvdal Kostskole - Anne-Maja - Sjæl I Flamm...
Den næste måned går hurtigt og fra den ene dag til den anden skif... [...]
Romaner
11 år siden
1Løvdal Kostskole - Anne-Maja - Sjæl I Flamm...
Anne-Majas mørkebrune hår klinger til hendes svedige pande imens ... [...]
Romaner
11 år siden
1Livet er for viderekommende - Kapitel 1
Alpetop · Malene havde ikke helt opgivet håbet om at få hendes foræ... [...]
Romaner
13 år siden
1Livet er for viderekommende - Prolog
"Hvad?! Mor det kan du da ikke mene. Du kan da ikke sende mig til... [...]
Romaner
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Charisma Morgan (f. 1990)
"Hvad?! Mor det kan du da ikke mene. Du kan da ikke sende mig til en kostskole i Schweiz! Okay, jeg ved godt at jeg har messed up. Alle de der fester jeg tog til når jeg ikke måtte, dumt. At pjække fra Zahles, dumt. Og ja, okay, jeg burde ikke have lavet det lille nummer med at snige skiftetøj med i skole, især ikke fordi de korte toppe afslørede min navlepiercing som jeg heller ikke måtte få. Det falske ID, dumt, det falske kørekort, endnu dummere. Og jeg forstår også godt at det ikke var smart da jeg sagde jeg tog til Gilleleje med Eliza og i stedet tog til Paris med Bjørn, især fordi, hallo, pudler er mega u-chicce og alle ved at New York er hvor man rejser til for mode nu ... men det er ik' pointen, pointen er at jeg ikke skulle have gjort alt det og det forstår jeg godt, så derfor kan I da ikke sende mig til en KOSTSKOLE!"
   Malene hævede stemmen over for sin mor i desperation, men Annika Settegård blev stående med sine arme over kors og et strengt blik.
   "Malenä," hendes syngende, svenske accent gjorde ikke budskabet blidere "du er ude af kontrol. Din papa och jeg kan inte længere hjælpe dig. Det er kun en år, så kommer du tilbaka igen. Vi elsker dig skat, men du mangler disciplin."
   Annika rystede bedrøvet på hovedet idet hun lukkede døren til Malenes værelse bag sig på vejen ud.
   "JEG ER JERES DATTER!" Malene råbte i afmagt og kylede en hovedpude efter den lukkede dør. Med stigende rædsel indså hun at dér tog hun fejl, for egentlig var hun ikke datter af den succesrige, velhavende bankdirektør Joakim Settegård og hans kone, den svenske aristokrat, Annika Settegård.
   De var hendes adoptivforældre.
   Og nu ville de sende hende væk. I et helt år. Til Schweiz! Hvordan skulle hun nogensinde overleve det ...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/01-2011 15:16 af Charisma Morgan og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 2292 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.