0Askehimmel
Jeg kan huske da flaget blafrede på halvt over en grå ubestemmeli... [...]
Blandede tekster
12 år siden
0Grauballemanden
Jeg er en dynghænger · I stil med grauballemanden · Han hang sku også... [...]
Digte
13 år siden
0En god nats søvn
Tårerne triller, hånden pumper - bare du dog ville holde op. Hvad... [...]
Blandede tekster
13 år siden
3Guillotinen siger godnat
Min gamle træner sidder i hjørnet, som han har gjort det så mange... [...]
Blandede tekster
13 år siden
1Alene hjemme
Jeg har sagt, at nu skal det være slut med at sidde her i lejligh... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Terpager (f. 1985)
Tårerne triller, hånden pumper - bare du dog ville holde op. Hvad er det du ikke forstår? Jeg hader dig, hader os, hader mig. Jeg ved godt, du kun gør det af din uovervindelige godhed. Tror du kan slukke alle brande med din salte sødme. Jeg hader det, at du er så god. Du fortjener jo så meget bedre. Jeg er bange for at jeg har smittet dig med min lugt. Lille solsort forladt af sin mor; kommer aldrig igen, for evigt mærket af rovdyrets kys. Kan du overhovedet leve efter dette her? Eller skal vi samme vej? Jeg mærker stålet i min hånd, du tror det er en del af legen, og sætter dig overskrævs. Jeg kan næsten ikke bære det, bære din overvældende godhed, som vælter udover mig. Du bliver ved og ved, op og ned. Jeg stirrer forfærdet på et menneske i opløsning. Hvis ide var det at få spejle i loftet? Fragttoget kører henover mig et par gange til. Klimaks nærmer sig, et sidste ryk og intet vil være som før. Først en række af eksplosioner, dernæst væsker, der flyder fra huller i legemet.

Prognosen er klar, hanen spændt - jeg skal lige til og sige farvel, men du kommer mig i forkøbet. Forvandlingen sker for øjnene af mig. Du er nået til endestationen. Kvinden der før var kød og blod kravler ud af sin puppe. Genfødt på dødens rand. Ekstasen agerer jordemoder, trækker et nyt væsen ud af dit pulserende skød. Du ser taknemmeligt på mig, Jeg bliver forvirret over din pludselige styrke, din sjæls renhed - du er helt ægte. Jeg skammer mig lidt, og kigger væk. Du tager pistolen fra min forsvarsløse hånd. Jeg lukker øjnene, og mærker lettelsens bølger skylle ind. Du nåede dit klimaks, nu er det på tide jeg når mit. Du aer mit hår, og taler blidt - med et er jeg syv år igen, jeg kigger op, og der sidder min mor og taler til min rastløse sjæl. Jeg har aldrig rigtigt kunne sove. Men nu tror jeg endelig, jeg får en god nats søvn.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/06-2011 19:08 af Simon Terpager (Terpager) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 347 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.