12 x december
Min kalender siger november. · Men for butikkerne er det allerede d... [...]
Digte
10 år siden
0Mord
Der fandes engang en by, der hed Mord. Det ville ikke nytte noget... [...]
Kortprosa
10 år siden
2De mekaniske undskyldninger
Undskyld, undskyld og undskyld. · Ordet kom tre gange i et rap og b... [...]
Digte
10 år siden
2Klatten
Der ligger en klat på jorden og jeg ved ikke hvorfor. Den er hvid... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michael Lillegaard Larsen (f. 1985)
Hvor ironisk.
   Jeg tegnede tit hænder. Nogle gange med mine egne hænder som udgangspunkt.
   Min streg var meget realistisk. Folk troede at mine tegninger var fotografier, men de blev overrasket, da jeg fortalte dem, at det ikke var tilfældet.
   Jeg blev engang spurgt under et interview om, hvorfor hænder som motiv.
   Anede ikke hvad jeg skulle svare på det spørgsmål. Havde aldrig nogensinde tænkt over det.
   Jeg tegnede dem bare og kunne gøre det ret præcist. Alle detaljerne var der. Hår, rynker, negle, fingeraftryk osv. Selv hvis jeg var på tur og så folks hænder, der var snavset eller såret, lavede jeg hurtige skitser ud fra dem og tegnede dem. Hænderne kunne have en historie at fortælle om, som f.eks. hvad han/hun havde lavet med dem.
   Nu her har jeg tegnet fødder med min højre fod. Med samme sans for detaljer som med mine hånd-tegninger. For siden en voldsom ulykke har jeg måttet forsætte min kreative levevej på den måde. Mine forældre gav mig meget støtte og hjalp mig igennem den svære tid. For jeg havde ikke lyst til at leve mere, nu hvor jeg troede at mit liv som kunstner var slut.
   Men så hørte jeg om en handicappet kunstner, der malede smukke billeder med sine fødder.
   Det inspirerede mig på ny. Jeg vandt for nylig priser for mine fod-tegninger. Den samme form for opmærksomhed fik jeg ikke tidligere for de andre værker, hvilken var ret mærkelig for mig.
   Kan ofte ikke lave være med at tænke på om ulykken var skæbnebestemt. Om det var meningen at jeg skulle bruge min fod fremover i livet.
   Fik at vide fra et galleri, der for tiden udstillede mine værker, at salget af fod-tegningerne var bedre end salget af mine hånd-tegninger.
   Hvor ironisk.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/04-2012 19:43 af Michael Lillegaard Larsen (motana) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 292 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.