2En nat i Bangkok
Skidtet, historien, templerne, massagesalonerne, floden og bådene... [...]
Blandede tekster · natteliv, skak, kærlighed
2 måneder siden
1Til min elskede
Jeg er lige her · Og du er lige der · Gid det var alt nok · For os, hve... [...]
Digte · livet, reflektion, kærester
5 år siden
1Nu, med mere
Det begyndte som et hoved i begyndelsen · Med abrikostræet · Mulighed... [...]
Digte · eksistentielt, begyndelse, livets gang
5 år siden
3Ethvert ønske, afvist
Ved fontænen · Hvor alle kan skrive om alt · På kanten, en gammel rom... [...]
Digte · tidens gang, erkendelse, eksistens
5 år siden

Puls: 10,5

Publiceret: 1
Afgivet: 5
Modtaget: 2
Juma Kruse (f. 1972)
Inga vil gerne være låsesmed. Men hun vil ikke have, at andre skal fortælle hende, hvordan man gør, så hun vil lære det af sig selv. Derfor skifter hun sin egen lås ud flere gange i løbet af dagen, så hun rigtigt kan få øvet sig.

En dag ser hun sig endelig rustet til at komme ud og arbejde med sin metier. Hun sætter derfor en annonce i avisen og pludselig ringer telefonen hele tiden. Nu bestiller hun ikke andet end at skifte folks låse ud. Det er sin egen lås hun sætter i folks døre, for det er ligesom det nemmeste. Med tiden har hun derfor fået sig en ret usædvanlig universalnøgle. Hun han komme ind hos alle de folk, hun har arbejdet for. Men det ved de ikke.

Inga er efterhånden blevet kendt over hele verden. De rige mennesker i USA sender gerne et fly til hende, så hun kan komme og skifte deres låse ud; og der er mange, der skal have skiftet låse ud hos de rige i USA.

Når folk ser Inga på gaden, ved de ikke, at det sandsynligvis er hende, de har skiftet deres lås ud, for de kan ikke kende hende, når hun ikke er i arbejdstøjet.

På sine gamle dage skifter Inga stadig låse ud, for hun kan slet ikke lade være, og hun har snart skiftet alle låse ud, indtil verdens ende.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/06-2012 12:20 af Juma Kruse (Juma) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.