2Danmark, mit hjem
Vinden hiver mit krusede varme hår ind under næsen, fjerner det l... [...]
Kortprosa · eksistentielt, danmark, frihed
8 år siden
3Jeg har kraft
Da jeg var barn og mormor døde af kræft, så forstod jeg ikke hvor... [...]
Kortprosa · ungdom, stress, erkendelse
8 år siden
4Broen over sundet
Der var engang en pige med langt lyst hår. Hun var det sødeste me... [...]
Kortprosa · relationer, ungdom, venskab
9 år siden
3Undskyld jeg ikke forstod
Hele majmåned var smittet med gråvejr og idag var den absolut mes... [...]
Kortprosa · refleksion, teenageliv, relationer
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anne Sophie Schou (f. 1992)
Tiden har mange rum.
Går frem i et, som man netop kommer fra et andet.
Skarpe øjne spejder sig snedigt vej frem til de næste rum,
mens ensomme sjæle rækker længselsfuldt tilbage til de rum de kom fra.

Tiden er ikke tids nok til at standse.
Glider frem uden hensyn til kærlighed eller krig.
Skaber nye identiteter, forbliver forstenet i de gamle
og alle har vel prøvet at flakke forvirret rundt for at se rummet an.

Tomgang, stakler der glemmer.
Glemmer hvor tiden blev af og hvad der fyldte den ud.
Sker det at kærligheden indtræder maler vi vægge,
indretter og gør til for at behages i dette rum man deler med andre.

Tidsspilde er også tid.
Godot er formentlig allerede død og begravet.
Skal man vente på en tid, hvorfor så ikke bruge den ventetid på at have tid til mere tid, hvor man nyder tiden i hvert sekund og så på den måde forblive bevidst i sin egen tid.

Tid, tid og tid.
Grunden til min tid er at jeg vil bruge den.
Skræller den for dens værdi og netop nu har jeg brugt tid på at fortælle om dens facetter, og jeg nu ved enden af digtet at den tid var ikke til spilde.
Forfatterbemærkninger
Hvad bruger vi dog tiden på idag? På at tænke på tiden mens den går.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/07-2012 21:26 af Anne Sophie Schou (Fitte) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.