Broen over sundet


9 år siden 4 kommentarer Kortprosa relationer ungdom venskab

2Danmark, mit hjem
Vinden hiver mit krusede varme hår ind under næsen, fjerner det l... [...]
Kortprosa · eksistentielt, danmark, frihed
8 år siden
3Jeg har kraft
Da jeg var barn og mormor døde af kræft, så forstod jeg ikke hvor... [...]
Kortprosa · ungdom, stress, erkendelse
8 år siden
4Broen over sundet
Der var engang en pige med langt lyst hår. Hun var det sødeste me... [...]
Kortprosa · relationer, ungdom, venskab
9 år siden
3Undskyld jeg ikke forstod
Hele majmåned var smittet med gråvejr og idag var den absolut mes... [...]
Kortprosa · refleksion, teenageliv, relationer
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anne Sophie Schou (f. 1992)
Der var engang en pige med langt lyst hår. Hun var det sødeste menneske i hele verden, hun dryssede ordene som sukker ud af munden og tog aldrig noget fra andre. De ville som regel sparsomt give hende igen af de søde sager, og den lyshårede pige blev ikke set for sit åbenlyse potentiale som fantastisk veninde. Den lyshårede pige var glad, men noget manglede. Noget, der kunne få hende til at forstå. Noget... eller nogen. Så den lyshårede pige besluttede sig for at rejse lidt væk. Kun for en tid og kun til Jylland til en højskole.
   Højskole var som et slot og den lyshårede pige kom som prinsessesen der skulle bo der. Og det var her hun mødte hende. Den mørkhåret pige. Den mørkhårede pige søgte ligesom den lyshårede pige nogen der kunne bringe tiden i limbo når man var sammen, og se solen bag de grå skyer med. Så eventyret var begyndt. Aftensolen kunne blive til daggry og de kunne ligge vågne med stjernerne som værn over deres hoveder. De kunne grine og le og smile og klemme sammen i kinderne. Dagen kom hvor de skulle rejse hjem igen. Den mørkhårede pige måtte trænge den tyngende klump i brystet ned, og tårerne sveg som de var sand. Tiden ville snart begynde at tikke igen, og den mørkhårede pige var bange for at blive glemt med tiden. Gemt væk i en støvet skotøjsæske og sat bagerst i skabet for aldrig at se solen igen. Men det skete ikke. Den lyshårede pige tog hendes hånd, klemte den lidt, kiggede på hende og sagde "jeg var aldrig helt udødelig før jeg mødte dig". Og sommerfugle viste tegn på at sekunderne tikkede ind med salighed i hjertet.
Forfatterbemærkninger
NB! Ufærdig. Kladde..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/01-2015 23:55 af Anne Sophie Schou (Fitte) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 286 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.