Sort Hund


9 år siden 4 kommentarer Blandede tekster sort humor barndom næstekærlighed

9Den Røde Snegl
Det var en tidlig søndag morgen på Århus banegård. Jeg var ankomm... [...]
Smilebåndet · humor, byliv, hævn
9 år siden
3Den Uforlignelige Helmuth
Luften var frisk og solen blødte himlen op i lyserøde farver, før... [...]
Blandede tekster · depression, hverdagen, rutiner
9 år siden
8#swag #yolo
Af alle de 2 stævnemøder jeg har haft, husker jeg stadig én beste... [...]
Smilebåndet · humor, erindring, stævnemøde
9 år siden
4Sort Hund
På min vej bor der en hund. · Den gør højt når man går forbi. · Jeg t... [...]
Blandede tekster · sort humor, barndom, næstekærlighed
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin G. Lindved (f. 1990)
På min vej bor der en hund.
Den gør højt når man går forbi.
Jeg tror at den er stor. Med mange, skarpe tænder.
Den er hvertfald sort.
Den er altid ude i haven, så har ikke rigtigt set den.
Men jeg ved at den er sort, fordi jeg engang gik tæt på hegnet.
Jeg tør ikke gå på fortovet, fordi den gør så højt.
Jeg er bange for at den en dag bryder ud.
Derfor går jeg altid på den anden side, når jeg skal i skole.
Jeg går stille, for så hører den mig ikke.
Nogengange tror jeg ikke at den er der, men jeg ved det ikke.
Derfor går jeg altid på den sikre side.
Min mor siger at den er ensom, fordi ingen vil lege med den.
Jeg vil heller ikke lege med den. Den er sikkert farlig.
Engang prøvede jeg at snakke med den.
Men den gøede bare højere, så jeg blev bange.
Min mor sagde så, at man altid skal være venlig mod andre.
Også selvom de ikke er venlig mod en selv.
Så jeg vil nemlig være sød, selvom den ikke er.
Derfor kastede jeg mine chokolade-kiks ind til den i sidste uge.
Jeg tror at det virkede. Den gør ikke mere.

Ivan - 8 år.
Forfatterbemærkninger
Forestil dig du er tilbage i folkeskolen. Du sidder i klasselokalet til 2.C og der er 20 minutter til at dansk-timen slutter og frikvarteret begynder. Dagens emne er næstekærlighed. Læreren gav dig igår en opgave om at gå hjem og skrive en historie til dette, og idag skal der fremlægges for hele klassen. Lige nu er det Ivan der står oppe ved katederet, med sin fine sweater og blå øjne. Han famler et stykke papir imellem hænderne, tager en dyb indånding og begynder.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/01-2015 19:59 af Martin G. Lindved (Lindwith) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 213 ord og lix-tallet er 13.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.