2Med Inspiration fra Tableau Op. 39
Han mener egentlig ikke noget med det, når han følger efter hende... [...]
Noveller · psykologi, sorg, mennesker
4 år siden
3Strengteori
Lad os tænke på en platform. · Den er forholdsvist stor, næsten kva... [...]
Noveller · psykologi, selv, metafysik
5 år siden
3Husrum
For enden af en sidegade, den afgrænsede slags som har sit udspri... [...]
Noveller · mennesker, nytår, eksistens
5 år siden
3Eftertid
Dette er kun en gåtur, fra et sted i min by til et andet. Du vælg... [...]
Noveller · ensomhed, apokalyptisk, eksistens
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Polina Slosvau (f. 1985)
Stille. Shhh - har vi brudt ensformigheden én gang, har vi brudt den for evigt. Sådan fungerer tingene hernede, hvor jorden kruser mellem tæerne, og vandet kilder i ørerne. Sandt at sige kan det være lidt vanskeligt at finde sig til rette med. Det med stilheden. Det ene øjeblik savner man vel spænding, det næste har man mere lyst til at trække hætten godt ned over hovedet. Am-bi-va-lens, siger de. Vi bruger helst ikke så eklektiske ord; der er ingen der kan høre dem alligevel, og hvad er formålet? De skal helst trækkes ud af mørket ligesom det andet omkring os. Og det er småt med fordybelsen på disse kanter.

Nej. I stedet forliges man. Følger med strømmen og tager presset som det kommer. Der er elleve kilometer op til stjernerne, til lyset i overfladen og det er langt. Meget langt. Kunne du tænke dig at stræbe efter noget, der er så svært at få fat i? Ikke når du har været hernede så længe som os. En enkelt reje i hånden er bedre end... tja. Bare rolig. Du falder til inden længe, når du er holdt op med at savne de der. De der andre.

Vi har også forladt engang; det gør ikke ondt længere. Springet er det sværeste, forstår du, og nu har vi stilheden tilbage, vinden i håret og salt i øjnene. Vi elsker dig. Og ensformigheden kan vi jo alle leve med.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/09-2012 10:48 af Polina Slosvau (polina s) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.