3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden

Puls: 4,3

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Kære dagbog!

De næste par dage var et mareridt for mig. Vi snakkede næsten aldrig sammen, og vi prøvede så vidt som mulig at undgå hinanden. Det kunne ikke have undgået den lille piges opmærksomhed og hun så tit og undrende fra ham til mig og tilbage til ham igen. Hun kunne ikke forstå det.
   I starten havde vi taget på ture sammen. Kun os tre, hvor vi havde oplevet hendes land, inden hun skulle med ham tilbage til Skotland for altid. Vi havde moret os med at forsøge at udtale forskellige ting på hendes sprog, og derefter skulle hun så forsøge på engelsk med de samme ord.
   Men så lige med et, blev stemningen i mellem ham og mig anspændt og de tog på ture alene, eller jeg lå på maven sammen med hende og så hvordan lys lysstriberne dansede mellem græsstrående. Selv de andre mennesker i hendes landsby kunne mærke forandringen i mellem os og det var som om de morede sig over det, selv om de ikke kom med nogen former for bemærkninger eller hentydninger til det.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/09-2012 17:48 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Romaner.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.