0Jeg fæstner mig
Bedragerisk slår jeg klørerne i dig, min smukkeste · Vantro overfor... [...]
Digte
11 år siden
5Forfør mig i raseri
Kanaliser dit felt omkring mig, og så dit · iris i mit blik, · resten... [...]
Digte
11 år siden
4Alkohol
Degenereringen, · en sanseløs rejse til mit indre · lys · over tid · skal... [...]
Digte
11 år siden
3Kort og koncis
Du er så præcis, · i din udstråling. · Så ligefrem, · og gennemskuelig.... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin Slot (f. 1985)
Jeg holder af.
dine krakelerede asfaltsstriber og betonbrud.
Dine høje hække i det pulserende morgenliv, som skjuler flødighedens eftersmæk af 60 oprøret.
Jeg holder af at se din kapital skyde op, til lugt af beton og rene rendesten.
Du er
en by i overgang, hvor jeg lever når du rør mig
snoende nede under dit sorte tæppe, en skyggens mester i hjælp til selvhjælp mens hverdagen trækker ud til endnu en nat i samkvem med dig.
Jeg holder af dine fuglekasser svøbt i rødtegl og grå beton. Betonet af vind og regn. Danmarks dejlige slud.
Jeg kan lide dig om morgenen i november. Elsker at følges med dig i brunbladshenfald, i mudder og på frosset svær. Engang så grøn og frodig.
Jeg lider med dig i varmen. Og sveder i din kyskhed om natten, til bassens puls, alkoholens sødme, og dine lygters blik.
Jeg knalder med dine døre, i raseri over stilhed og afmagt. Lidenskaben, åbner jeg med 70'er håndtag, og knagen. Og frarøver dig, din sidste kalk med et glas vand.
Du er så smuk, gamle frue. Som du bistår, i sværm af mylder.
Jeg tilbeder dit gigantiske klokketårn. Bedårende, ufærdig, grå og monoton, en farvelade af politisk hverdag. Jeg længtes efter din normale i åen, i genskær af din brændende sol.
Jeg holder af og til, til ved dit ydrerækværk blandt udskud og ukrudt, mens jeg prøver at folde dig ned som ord. Du lever udover min kant, tilstrækkelig sort, farvet af dine cafeer og dine pulserende kafister, camperende spyr de liv til din forfaldenhed ned på mit, ned på min tankecentrum. Jeg lever i din C. Du er min ånde.
Jeg elsker et hul, i mit tommerum. Du, min eleksi. Hjernen bag mine udfoldelser. Misvedligehold mig med din hverdag.
Elsk mig med dit leverum.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/10-2012 13:31 af Martin Slot (mslot) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 298 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.