Familiens bånd


11 år siden 3 kommentarer Digte

2Piskens smæld
Hjertet brister og bløder for hver gang hans mund åbner sig · Orden... [...]
Digte
11 år siden
4Flammerne
Ord og handlinger fra ham er som en usynlig magt · Mit hjerte er bu... [...]
Digte
11 år siden
2Trommens faste slag
mærker mit hjerte banke i takt med trommens faste slag · Musikken i... [...]
Digte
11 år siden
3Familiens bånd
Familiens bånd er ikke det samme som blodets bånd · Muligvis kan je... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Susanne Bjørnson (f. 1983)
Familiens bånd er ikke det samme som blodets bånd
Muligvis kan jeg ikke bryde blodets bånd, men jeg kan vælge at bryde familiens bånd.
Båndet som river hjertet til blods, kniven der i ryggen stikker når man vender om og går
Såret når knap nok at hele, før man mærker kniven stikke igen.
Det er en ond cirkel der er svær at bryde og når man prøver, bryder helvede løs
At nedgøre andre, hive sig selv op ved at svine andre til, have travlt hvordan andre bør være, frem for at kigge på sig selv. Er det virkelig familiens ånd?
Hvor bliver der af sammenhold, forståelse, empati, respekt og accept?
Facade på facade er så stor en vane, at det er blevet en livsstil.
Fortolkninger og sladder bliver til deres sandhed.
Jeg kigger mig omkring, ser munde smile, hører hvad der skulle forestille en latter.
Inderst inde er det jeg ser, en overfladisk fremtoning der skjuler mange års frustrationer og fyldte hjerter, der er i deres følelsesmæssige vold.
Endnu engang bruges fortidens hændelser som et våben at skjule sig bag ved.
Endnu engang reagere jeg med vrede, uforståelig for denne situation, lader mit bankende hjerte styre ordene der kommer ud af min mund.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/11-2012 18:58 af Susanne Bjørnson (Hersted) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.