2Knust glas, knust hjerte
John registrerede svagt, at kroppen var forslået. En dulmende sme... [...]
Noveller
9 år siden
6Kræft
Jeg vågner en mandag morgen i mit kliniske og alternative værelse... [...]
Kortprosa
11 år siden
3Himmelblik
Jeg vågnede med en boblende fornemmelse i maven. Rettere sagt, en... [...]
Noveller
11 år siden
4Før jeg sover
Når solen ikke længere kaster sine lyse og stærke stråler ud over... [...]
Essays
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Cecilie Tang (f. 1996)
Jeg vågner en mandag morgen i mit kliniske og alternative værelse. Påskeliljerne står i fuldt flor rundt omkring i byen. Solen skinner, og fuglenes kvidrer fylder de travle menneskers hoveder med glade og livsbekræftende tanker. Tanker, som giver en mod på dagen. Folks vinterdepressioner bliver med ét forvandlet til nærende livskræft i takt med, at planterne springer ud. Kærlighedens amoriner flyver fortumlet rundt i luften og gør alle forelsket - smertefuldt og fantastisk.
   Foråret er så at sige på vej, men det føles ikke rigtigt.. Foråret plejer at gøre mig glad, for når det er forår, er der ikke lang tid til sommerens varme. Jeg må antage, at det er fordi jeg ligger i min hospitalsseng. Uvidende om min fremtid.
   Sygeplejerskernes er søde og betænksomme, men under ovefladen krakelerer idyllen, som de så hårdt prøver at bevare. "Du skal nok blive rask, min ven." - Det er nemmere sagt end gjort.
Forfatterbemærkninger
Det er svært at se positivt på livet, eller i det hele taget de smukke ting, når man er ramt af kræft.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/11-2012 22:40 af Cecilie Tang og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.