4Sorte Rose
Sorte rose dine torne har fået et tag i mig. Jeg kigger op på din... [...]
Digte
11 år siden
5SaVn
I den lyseste time på min sorteste dag · Fandt jeg ud af hvad der e... [...]
Rim og vers
11 år siden
7Nej
Regnen banker mod mit vindue · Regnen banker mod min sjæl · Kan jeg f... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mark Braunstein Nielsen (f. 1982)
Sorte rose dine torne har fået et tag i mig. Jeg kigger op på dine store sorte blade som har foldet sig ud. De ved godt at de har overtaget i mig.

Jeg

Ser alt på engen er grønt og lyst undtagen dig der står majestætiske og tårner sig højt over de andre blomster. Jeg kan ikke røre mig ud af stedet.

Jeg føler

Jeg kan mærke at det skræmmer og giver mig styke på samme tid. Hvor har du fået dine enorme kræfter fra? Jeg kan mærke at på hvilket som helst tidspunkt kan du slå til.

Jeg føler mig

I harmoni og vi har fundet hinanden og må leve med det. I Livet er vi tæt forbundet. Vi kan ikke slippe hinanden mere.

Jeg føler mig så

Alene og alt hvad jeg er gået igennem er for at komme til dette øjeblik. Du har altid vidst at det ville ske. Du har altid vidst du ville få fat i mig.

Jeg føler mig så lille

Og du ved hvem du er og er ikke bange for at stå ved det. Du har levet i mange mange år. Du står stadig ligeså flot som allerførste dag du så mig.

Jeg føler mig så lille i

Mig og Jeg må snart overgive mig. Du er for stærk og jeg kan ikke holde dine torne ude mere. De bore sig ind i mig. Du er ved at slå til.

Jeg føler mig så lille i forhold

Til nu at du har grebet i mig. Du strammer til og jeg kan mærke det hele begynder at blive sortne. Alt hvad jeg kan huske kommer frem foran mine øjne.

Jeg føler mig så lille i forhold til dig,
Farvel min Sorte Rose,
prøv at huske mig.
Forfatterbemærkninger
Sorte Rose, prøv at huske mig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 28/11-2012 22:06 af Mark Braunstein Nielsen (Silverchair) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.