1Savnets fantasi
Kom, læg dig her hos mig · Kom, lad mig holde om dig · Lad os vente p... [...]
Digte
5 år siden
1Rebekka
Hun var ikke som de andre · Hendes øjne glimtede blåt · Når smilet st... [...]
Digte
5 år siden
2Lyngby Station 2018
Med min kop og min hund · Her på stationen for en stund · Manden i de... [...]
Digte
5 år siden
0På den yderste dag
På min yderste dag · Hvor jeg mæt af liv · Venter på nat · Vil jeg kyss... [...]
Digte
5 år siden
1Nanna i skoven
Jamen, for fanden', tænkte hun, og lukkede øjnene så hårdt i at h... [...]
Kortprosa
9 år siden
118. December
I dag er ét år siden, du kyssede mig sidste gang. · Ét år siden, vi... [...]
Digte
10 år siden
3Stormene havblik
Fra første sekund ønskede jeg inderligt at du ville blive min · Håb... [...]
Digte
10 år siden
3En aften i Gilleleje
Det blæste den aften i Gilleleje · Vinden lod hele byen feje · Nu kun... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Michael Church (f. 1971)
"Skal jeg være helt ærlig, så er jeg ligeglad om jeg er levende eller død"
"Jamen, du kan da ikke bare være ligeglad, hvad med din familie?"
"Min familie har jeg ikke set i årevis, de forsvandt en dag, jeg ikke holdt fast i dem"
"Du ved ikke hvor de er nu?"
"Nej, tror at de spredtes for alle vinde, da jeg slap mit greb"
"Havde du dem fanget?"
"Ja, det kan man måske godt sige. I hvert fald havde jeg dem hos mig"

"Jamen, stadigvæk. Hvad med kærlighed?"
"Det smuttede også, da jeg slap grebet et øjeblik"
"Havde du også fanget kærligheden?"
"Ja, det havde jeg. Måske jeg glemte at nære den, måske jeg ikke gav den nok lys"
"Man kan da ikke fange kærlighed. Allerhøjest kan man vinde kærlighed"
"Nej, det ved jeg nu"
"Ja, den forsvandt jo"
"Det gjorde den"

"Du er sat her i verdenen af en grund, du kan ikke bare dø"
"Jo, det kan jeg, for jeg er sat her. Jeg har ikke selv valgt at være her"
"Alle mennesker har et formål, en mening"
"Det er der nogen, som tror på. Jeg gør ikke"
"Noget skal man da tro på"
"Nej, man skal ikke tro. Man kan vælge at tro"
"Du vælger ikke at tro?"
"Nej, jeg prøvede at fange min tro, men den smuttede fra mig"
"Nå, den forsvandt også?"
"Det gjorde den"

"Hvad så, når du dør, hvor kommer du så hen?"
"I et hul, tænker jeg"
"Så vi har kun et liv?"
"Ja, det tror jeg"
"Okay, så tror du sgu da på noget!"
"Ja, og du spilder dit liv"
"Mig, hvorfor? Det er dig, som siger at det er ligegyldigt, om du lever eller dør!"
"Ja, det gør jeg"
"Jamen, det er helt galt. Jeg tror på indhold og mening. Du tror ikke på noget!"
"Nej, du tror kun fordi, at du er bange for døden i dit uværdige liv"
"Nu mister du mig lidt her"
"Ja, det er ikke første gang, at det sker."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/12-2012 16:20 af Michael Church (Michael Kirkegaard) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 336 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.