3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden
3Kære dagbog! Det at date
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad... [...]
Blandede tekster · eventyr, håb, date
7 år siden

Puls: 4,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
1 brev:

Danmark 22. november 1286
Christiansborg slot

Kære nye ven,

Jeg er på vej!

Er i Stockholm når De modtager mit næste brev.
Jeg håber så endelig at De kan hjælpe mig.
For så er håbet endnu GRØNT.

MVH.

Miss X

Danmarks beskytter

....

2 brev:

Danmark 9. april 1940
Christiansborg slot

Kære Hr. Privatdetektiv Alexander Winter!

Jeg kan ikke give Dem mit navn da mit liv og mange andres står på spil.
Jeg ved ikke helt hvad det er der er ved at ske, men der er ved at ske noget.
Jeg ved dog at mord er blevet begået og flere ville finde sted.

Jeg har også fået nys om at Stats hemmeligheder og meget andet bliver solgt til højstbydende i udlandet.

Alt det der sker, har relation til Christiansborgs slot i København her i Danmark.
Det er ikke mordene De skal koncentrere Dem om, det er det der ligger bag dem. Det er helheden.

Sandheden må og skal for dagens lys, inden de næste personer mister livet.
Nu har jeg gjort min pligt. Jeg har også skrevet til nogle af de højtstående Damer og Herre her i lille Danmark, som jeg tro ikke er med i dette komplot. Jeg har også skrevet til politiet, men ingen gøre noget. Et par spørgsmål, her og der og så er det glemt igen.
Mordene, for det er de, er kamufleret som ulykker eller selvmord!

Derfor beder jeg hermed om Deres hjælp, da jeg ser Dem som mit/vores eneste og sidste håb om 'overlevelse'.

Jeg skriver netop til Dem, fordi De vil se på denne sag, med nye øjne og deres egen mening om det hele.

Jeg har fulgt dem i et stykke tid og især den sidste sag De havde. Det var imponerende. Helt enestående. Det var jo en stor sag i Sverige, som i det meste af verden. God at den lille pige kom helskindet hjem igen.
Jeg beder Dem så inderligt, at tage denne sag, jeg nu vil hyre Dem til.

MVH.

Miss X - Danmarks beskytter
Forfatterbemærkninger
Datoerne i brevene er ikke de rigtige. Det lægger han først mærke til sener. Det er en del af de gåder, brevene føre med sig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/02-2013 13:28 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 338 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.