4Kvindeformet storm
Hun kaster ikke om sig med store armbevægelser. · Hun danser stille... [...]
Digte
10 år siden
3(ud)Flugt
Nej. · Jeg har ikke lyst til at tage i Ikea. Overhovedet ikke. · Samt... [...]
Noveller
10 år siden
2Tjærelykke
Jeg tror måske, at vi var lykkelige · for en stund. · Og alt var bade... [...]
Digte
10 år siden
3Uforløst fortid
"Din krop er latterlig! Den her deal er off!" · Undskyld, men hvad ... [...]
Noveller
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Svala Rossella Ferrazzo (f. 1987)
Jeg stirrer ud i ingenting.
   Og alting.
   Giver verden mindre betydning end den egentlig fortjener, mens minderne får mere plads end de behøver.

Jeg stirrer ud i ingenting.
   Som pludselig bliver til alting.

"Hvad tænker du på?", spørger han.
   Jeg kigger op fra mit hule helle, forsøger mig med en passende grimasse og ord, der ikke lægger op til bekymring. Han smiler og stråler. Det tager jeg som et sikkerhedstegn. Mit hoved er stadig helligt. Ingen adgang.
   Så jeg forsvinder lidt længere væk. Ind.
   Hvor det gør ondt og ondt - i bølgeslag.

Om aftenen sover han trygt i ske med sig selv.
   Han tror, han sover med mig. Men jeg er der ikke.
   Jeg tænker på, hvordan et digt kunne tage form af ordet AlternaLivet. Ordpillet sender et betryggende varmegys gennem min krop, der har glemt at klæde sig af. Eller på. Jeg kan ikke længere huske det.

Og jeg tror nok, han står op, da jeg begynder at drømme.

"Hvordan har du det?", spørger han en dag. Jeg ved ikke hvilken.
   Jeg ved heller ikke, hvad jeg skal svare og tænker stadig på alternalivet.
   Så vi knepper længe og hårdt og krævende og...
   Et skrig, og så et til og en smøg efterfulgt af tomhedssnak, som vist nok fungerer som indhold.

Han sover i ske med sig selv.
   Og jeg stirrer ud i ingenting. Tillægger verden absolut ingen betydning, mens minderne om en tid, der måske engang var, vokser sig store og sorte i mit indre.
   Et øjeblik fornemmer jeg at kigge ud i alting.

Men alting er ingenting badet i sort.
   Og sådan fortsætter livet vel, tænker jeg og svarer på et spørgsmål, jeg ikke rigtig hører og smiler et smil, jeg ikke længere kender.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/02-2013 16:47 af Svala Rossella Ferrazzo (Svala Rossella) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 287 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.