3Drømmetanker
Jeg drømmer om at være en drømmer. · Drømmer om at være typen der f... [...]
Digte
10 år siden
5Kan ikke tage det tilbage
Det jeg sagde. · Det sagde jeg. · Det jeg gjorde. · Gjorde jeg. · Det jeg... [...]
Digte
10 år siden
3Føler
En følelse! · Følelser! · Kærlighed! · Had! · Kærlighed er lunefuld. · Forv... [...]
Digte
11 år siden
5Min død
Hvornår dør jeg? · Jeg har ventet så længe. · Ventet på slutningens e... [...]
Digte
11 år siden
2Skrivestop
Glassets kant berører blidt mine læber. · Rødvinen er hældt et pænt... [...]
Blandede tekster
11 år siden
7Sansebedrag
Lænker. · Mine hænder er bundet. · Mine fødder cementeret til jorden.... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kenn Bruun (f. 1978)
ER JEG GUD?
Der er intet svar på noget!
Kun på alt og intet!

Ingenting!
Blot et ord!
Ingenting eksisterer jo ikke!
Ordet er i sig selv selvmodsigende!

Kære læser.
Bær over med mig, had mig ikke!
Heller ikke selvom jeg i følgende fjerner dig fra universet.
Jeg vil gøre dig til mig, til en sten, en stjerne, og selv gud.
På trods af emnets alvorlighed, vil jeg prøve at gøre det så simpelt som muligt.
(Du er måske blot menneske i læsende stund)
Måske en fange i Platons hule?
Nuvel! Lad os begynde!

Ego!
Jeg er centrum i mit eget univers, dig og alt andet eksisterer kun i mit univers hvis jeg gør.
Jeg eksisterer kun hvis du gør! for du er jo centrum i dit univers!
En sten eksister kun i mit univers, hvis mit univers eksisterer.
Dagen i går eksisterer kun hvis vi gør, og hvis dagen i går gør.
Ergo!
Mit univers eksisterer altid og har altid gjort det!
Hvis nogen/noget overhovedet skal eksistere, så skal vi begge/alle/alt gøre det.
Dette er en regel der gælder alt i universet.
Så der er ingenting der eksisterer uden alle andre ting!
Det gælder alt!
Masse!
Massen er konstant, hvad enten det er fysisk eller imaginært.
Hvis du forestiller dig en badebold, så findes den! og har dermed altid gjort det!
Alting har, og vil altid være!
Rum!
Hvis du rejser dig og går ud i køkkenet, så bevæger du dig igennem rummet, gennem plads!
Blot fordi du "har" passeret dette rum, betyder det ikke at det ikke eksisterer længere.
Hvis du fortsat eksisterer, så gør rummet det også!
Du eksisterer blot et andet sted.
Det samme må gælde den tid det tog at passere rummet!
Tid!
Vi er nemt tilbøjelige til at opdele tid i øjeblikke.
Sådan fungerer tid ikke!
Tid skal ses som rum, blot noget vi passerer på vores vej til det næste sted.
Vi kan med rum dele det op i nano-meter, men rummet er uendeligt småt.
Det er tiden også!

Så lad mig kort opsummere!
Alting har altid og vil altid være!
Det gælder nuet, dig, gud og alt andet!
Jeg er dig, gud, mig, og min hund for hundrede år siden!
Alt og intet!
Det mulige og umulige!
Jeg er det menneske der læste dette for en million år siden
Med frygt for at gentage ham selv (dig, mig, mars, en bakterie i solens midte)
Alting har, og vil altid være!
Intet er umuligt,
Kun ordet!
Umuligt!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/03-2013 22:42 af Kenn Bruun og er kategoriseret under Filosofihulen.
Teksten er på 414 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.