3En mand der venter
Vesterbro, gule sko · Bag noder, tangenter · En mand, der venter. · En ... [...]
Digte
10 år siden
5Alt er mindre
Lys i porten. For mørkt til mørke, men uden tvivl energispild. · En... [...]
Digte
10 år siden
6Ro
Hun lader kniven glide gennem midten, roligt og langsomt. Deler i... [...]
Kortprosa
10 år siden
4Ingen titel
To håndaftryk, en blank overflade. · En lidt mindre, en lidt større... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mathilde Dreisig (f. 1991)
Hun tager en dyb indånding for at få alle lugtene med ind i næsen. Gammelt træ, der ikke har fået varme. Spind, der samler støv og får frie tøjler. Forladte bøger, der mangler omsorg.
   Den fugtige luft smyger sig om hendes krop, pakker hende i vat. Hun føler ikke kulden så kold, som termometeret gør. Hendes udånding viser sig, foran hende.
   Lyden fra bilerne, kommer ind af de utætte vinduer, men bliver umyndiggjort, så snart den træder indenfor. Rummet er allerede fyldt op. Hun lader tankerne cirkle omkring, hvad det er som fylder.
   Her er ingen andre, men sjældent har hun følt sig mindre alene.
   Lyden af hendes trin på trægulvet forstummer, og hun kigger undersøgende rundt i rummet. Der breder sig en sitren fra hendes hånd til hendes arm. En sitren, en vibration, en dirren, en varme.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/03-2013 08:15 af Mathilde Dreisig (PrinsesseMathilde) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.