2 del. Brevet til Nathan


11 år siden 4 kommentarer Kortprosa

3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden
3Kære dagbog! Det at date
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad... [...]
Blandede tekster · eventyr, håb, date
7 år siden

Puls: 3,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Min kære elskede Nathan,

Når du læsser dette brev, så er der gået et år siden den dag, jeg lod mig falde over bord og ned i det kolde, mørke vand. Du SKAL tro, at den smerte jeg har påført dig, beklager jeg meget.

Jeg ved at det og en undskyldning ikke hjælper spor og det gør det næste jeg skriver, heller ikke. Du skal bare vide, at det jeg gjorde den gang, var for at beskytte os i mod, det vi viste var på vej i mellem os. Det føltes så rigtig det hele, men jeg viste at det var forkert. Og du havde ret da du fortalte hende, at jeg var ved at tø op. Bare halvanden døgn mere, sammen med dig og du kunne gå rundt med mig i en kop. Det var så tæt på ar jeg gav efter, da du lænede dig frem for at kysse mig. Det måtte bare ikke ske, det du ved. Derfor måtte jeg tage en hurtig beslutning og det skulle gå stærkt.

Tro mig, min kære.
   Jeg vil aldrig glemme dit blik og dit ansigtsudtryk, sidste gang jeg så dig om nord på båden. Den smerte, rædsel og frygt jeg så, står tydelig for mit blik, den dag i dag. Det var en barnligt udvej, det ved jeg godt, men på det tidspunkt, synes jeg at det var en god ide'.

Min kære, dejlig, elskede Nathan,
   Det var ikke fair af mig, at lade dig tro, at jeg var død og så i al den tid. Jeg håber at du en dag, ville kunne tilgive mig, selvom jeg ved, at det jeg gjorde, var og stadig er utilgiveligt.

Så min kære Nathan,
   Hvis du en dag når så lang, at du har tilgivet mig, så lad os mødes.
   Men husk, kun en enkelt gang, så du kan skælde mig, giv mig en lussing, eller hvad du nu har lyst til. Jeg har fortjent det hele, det ved jeg godt. Jeg tager i mod det, uden at kny.

Jeg har vedlagt en nøgle, som passer til en postboks. Hvis du vil mødes, så læg et brev der i, hvor der står, hvor, hvornår osv. Jeg har selv en nøgle der til. Jeg tjekker postboksen hver dag.

Jeg håber virkelig at jeg snart hører fra dig Nathan og hvis ikke? Tja, det har jeg så fortjent.

De kærligste hilsner
   Din 4-evigt
   Guleroden
Forfatterbemærkninger
Dette er min lille forsættelse til Drømmen om Nathan.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/07-2013 14:30 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 400 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.