6Dræb eller dø
Jeg trådte ind i baren og så mig omkring. Egentligt var jeg alt f... [...]
Fantasy
8 år siden
4Sarte roser
Den røde rose stod blandt simpelt ukrudt og nikkede med kronblade... [...]
Kortprosa
10 år siden
2Grænsen mellem kærlighed og had - Kapitel 1
"Jeg er simpelthen så glad for Jørgen," kvidrede hun, mens hendes... [...]
Romaner
10 år siden
3Et svært valg
Jeg sad længe på den stenbelagte trappe i mit italienske paradis ... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Therese Rasmussen (f. 1988)
Den røde rose stod blandt simpelt ukrudt og nikkede med kronbladene. Det så forkert ud. Den smukke blomst hørte ikke til blandt ukrudtet. Smukke blomster skulle stå blandt andre smukke blomster, hvor de hørte hjemme. Omvendt så rosen smukkere ud, som den stod der blandt mindre skønne blomster. Det var måske også en fordel.
   Det var disse tanker hun gjorde sig, da hun denne lørdag morgen stod iført sin morgenkåbe og kiggede ud mod haven, der var ved at vokse til i ukrudt.
   En enkelt regndråbe landede på spidsen af et af rosens kronblade. Hang der lidt og faldt så ned. Endnu en fulgte. Og endnu en. Til sidst trak en mørk tordensky sig sammen og sendte kaskader af vand ned over haven.
   Hun så med forfærdelse hvordan regnen tvang rosen mod jorden. Den rejste sig stædigt fire gange. Femte gang var det slut. Rosen blev liggende nede i ukrudtet, ituslået med kronbladene spredt omkring sig. De var på samme plan nu. Men tidslerne og skvalderkålen stod der endnu.
   Måske var det ikke så skidt at være simpelt ukrudt, tænkte hun ved sig selv og smilte, mens hun tog en tår kaffe.
   Ukrudt dør nemlig ikke, når livet regner på det.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/08-2013 20:08 af Therese Rasmussen (Therese) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.