6Min korsfarer
Velkommen hertil · Ord glider henover os. · Skøjter væk, uden greb ud... [...]
Digte
10 år siden
1Må nordlys findes
Vinterens mørke fryser mit blod til is · Og da jeg kom herhen kunn... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anna-Sofie Deckmann (f. 1990)
Vinterens mørke fryser mit blod til is
Og da jeg kom herhen kunne jeg intet se
Mine fingre knugede sig sammen som nyfødte killinger inde i min hånd.
Jeg var sikker i min sag men taber tråden, mangler ord.
Står i sne til knæende mens du ligger smuk som snevide.
Bukker mig ned over dig og mellem os er liv.
Og tusindmands hæren holder mine læber fra din kind.
Hiver min mave ud af mig og kaster den for de glubske ulve.
Gud, sønnen og djævlen er ikke på disse kanter.
Her i kulden findes intet. Kun snescooter og stearinlys i hvidt.
Jeg lover at sidde tilbage, kold som en is-dronning, på min trone af kulde og nordlys.
Til den dag du vågner.
Om den dag aldrig kommer.
Kæderyger jeg cigaretter og tømmer min samling af billeder.
Hvem husker længere.
Tårer i en syndflod der kan dække de højeste bjerge.
Paradis findes ikke. Må nordlys gøre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/08-2013 18:14 af Anna-Sofie Deckmann (AnnaSofie) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.