3Fra Vinter til Sommer
Jeg kan godt lide sommer · Men jeg frygter tit den kommer · Minder mi... [...]
Digte
10 år siden
4Samlesæt
En mand sagde får år tilbage, hvis han dog nogensinde har fandtes... [...]
Digte
10 år siden
5Glæden ved Toiletbesøg og Lokumsdigte
Efter en lang, dag. Den ene bunke verbal lort vælter ud efter den... [...]
Essays
11 år siden
3Søvn
I. Drømmen. · Her er blødt. · Kroppen er i stand-by. · Øjnene lukkes og... [...]
Digte
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jannik Brun (f. 1993)
En mand sagde får år tilbage, hvis han dog nogensinde har fandtes, at alt hvad han ville var at leve sin tid... derefter døde han af sit dårlige hjerte. Jeg står tilbage og kigger udover en sø, fyldt til randen med fremmedlegemer og et enkelt legeme. Han kunne ikke klare mosten blev der sagt, før han tog sit liv med sin forgiftede æblemost.

Jeg er ikke hypokonder, eller døden nær men jeg føler kulde når jeg sidder ved pejsen. Min person er skabt til at blive delt mellem to. Ikke være en buffet for mig selv. Manden fortalte mig om at leve sin tid... det gør jeg, men der mangler dele til mit samlesæt fra Ikea.

Kulden kryber fra omgivelser der ser hånende på mig.
Den er et firben fra min fortids sumpede søer.
Den danser rundt om mig i en helvedes leg.
Som en rabies befængt køter der gør og gør.

Som nævnt før, manden sagde at han ville leve sit liv. Nu står jeg her og ser til mens han forfalder for øjnene af mig. Forsøger at finde de sidste dele til samlesættet, som bare venter utålmodigt på at blive komplet, som bare venter på at kunne skinne om kap med de andre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/10-2013 15:54 af Jannik Brun (JannikHB) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.