0Alfahun
"Rage-" · Det her var en magtkamp. Hvis min hånd begyndte at ryste ... [...]
Kortprosa
10 år siden
1Stockholm
"Ashley." Mit hjerte hoppede op i halsen på mig. · Hans fingre bore... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sarah Dideriksen (f. 1997)
"Rage-"
   Det her var en magtkamp. Hvis min hånd begyndte at ryste først, tabte jeg. Hvis hendes stemme begyndte at ryste først, tabte hun. Hun tabte selvfølgelig også hvis jeg blæste knoppen af hende. Jeg strammede grebet om pistolen.
   "Jeg skulle ikke have givet en ordre uden at spørge dig først. Jeg har fattet det. Min plan var bare bedre og-"
   Jeg skulle bare læne mig lidt frem før det kolde metal rørte hendes pande. Hendes pupiller var store, og hendes kinder var blege, men hun kunne lige så godt have spurgt mig hvad der var til morgenmad.
   "Ja, okay, du bestemmer. Alfahun og alt det der."
   Jeg begyndte at miste følelsen i fødderne, og mine knoer var blege imod det mørke metal.
   "Du vinder bare ikke noget ved at skyde mig, det ved du godt, ikke? Du har brug for mig."
   Folkene rundt om os begyndte at røre rastløst på sig. Deres øjne flakkede bag maskerne. Jeg havde trukket det ud længe nok.
   "Jeg er din bedste skytte. Kan ramme et mål i bevægelse-"
   Pludselig var der helt stille, bortset fra lyden af klaprende metal. Fuck, jeg rystede. Jeg bed det i mig, og skulle lige til at stikke pistolen tilbage i hylsteret. Men så smilede hun, et smil der ville brede sig over hele bærret på hende når hun lukkede døren bag sig. Fuck.
   Aftrækkeren klikkede.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/12-2013 17:06 af Sarah Dideriksen (Cyborgen) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 228 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.