7Jeg tror bare
Jeg tror bare at jeg vil sidde her · Med selvværdsproblemer · Og en l... [...]
Aforismer og gruk
9 år siden
6Eufori
Jeg har ikke lyst til at komme ned fra denne her sky · Alt er så fl... [...]
Digte
9 år siden
9Kom nu mand (Note til mig selv)
Kom nu mand · Digt dig et fjæs · Et blik · Noget du kan tage på når du ... [...]
Digte
9 år siden
5Forvrænget
Mine tanker er ligeså forvrængede · som guitarerne i et heavy metal... [...]
Aforismer og gruk
10 år siden
13Slave
Jeg er intet andet end en slave · En slave til et liv jeg vil leve · ... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sebastian Rasmussen (f. 1994)
Det var koldt udenfor. Jeg kan faktisk slet ikke huske sidste gang at det var så koldt. Jeg gik ned af Jernbanegade og holdt min taske tæt ind til mig. Jeg lynede min jakke helt op til lige over hagen, men som jeg egentlig godt kunne have regnet ud, gav det ikke særlig meget varme. Mine tænder klaprede og jeg begyndte at gå hurtigere, for at prøve at få varmen.

Da jeg drejede ned af en sidegade, så jeg dem. De skide rygere. Det burde forbydes. Ikke nok med at de ødelægger deres egne lunger, så står de fandeme også og forpester luften. MIN luft. Kan de ikke selv se hvor ulækkert det er?

Jeg nåede ned til dem og prøvede at holde vejret, men røgen fra deres smøger fik mine øjne til at løbe i vand. Fedt, nu skal jeg hjem og lugte af røg.

Jeg gik ind for at tage noget sol, men kunne ikke få rygerne ud af mit hoved. Det er fandeme en klam vane og en usund måde at ødelægge sig selv på. Hvis jeg var statsminister ville jeg lave rygeforbud overalt. Det er den eneste måde og ja fandeme så om de ikke også kan komme i fængsel for det!

Da jeg var færdig med at tage sol, gik jeg videre. Skulle jo hjem, men jeg var bange for at løbe ind i flere rygere. Og jeg havde ret. Der var rygere over det hele. En gammel dame stod og hævede penge mens hun røg. En flok teenagere kom gående og de trak en røgsky med sig, så jeg blev nødt til at gå i en stor bue udenom.
Jeg var på vej til stationen og der fik jeg set endnu flere rygere. De stod og så asociale ud, hele bundtet. Jeg holdte mig for mig selv. Skulle fandeme ikke have mere røg i hovedet. Bliver de ikke skræmt af billederne på pakkerne? Det er fandeme for sindssygt. Jeg kunne mærke at jeg var sulten, så jeg gik på McDonald's og bestilte to Big Mac, en stor pose pomfritter, to cheeseburgere og en stor cola.

Mens jeg spiste kunne jeg tydeligt lugte at der var rygere i rummet med mig. Stanken af gammel røg stak mig i næsen, så jeg skyndte mig at spise færdig. Så smuttede jeg ellers hjemad og havde kun én sætning i hovedet hele vejen hjem.

"De er fandeme usunde... de skide rygere".

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/12-2013 09:43 af Sebastian Rasmussen og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 404 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.