2Blødende hjerter
Løber på havnen. Lungerne fungerer fint, sender ilten ud i blodet... [...]
Noveller
10 år siden
4Søstrene
De fniser, de hviner, de griner. De fniser, hviner, griner. De fn... [...]
Kortprosa
10 år siden
1En farlig deling - 2. del
Tre dybt røde dråber gled parallelt langs Salamones pande. En fug... [...]
Fantasy
10 år siden
2Skolen
Med hurtige skridt løb hun ned af trappen, lyset var slukket, men... [...]
Noveller
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Stine Kielstrup (f. 1995)
De fniser, de hviner, de griner. De fniser, hviner, griner. De fniser, de hviner, de griner og danser. De fniser, hviner, griner og danser. De fniser, de hviner, de griner, de danser, de drikker. Fniser, hviner, griner, danser, drikker. En slurk, to slurke, tre slurke.
   De fniser og danser længe.
   Falder udmattet sammen i sofaen, men de har det godt. Det føles godt, det snurrer. Det er bedst når de lukker øjnene, så kan de rigtig mærke, hvordan det hele drejer. Det snurrer.
   En fniser besværet. En anden griner over den første og en tredje begynder at danse igen.
   Mor og far sidder inde i stuen og ryster smilende på deres hoveder.
   Søstrene er ligeglade. De danser, de fniser, de hviner, de drejer og drejer og drejer og drejer. Musikken skrues op, det er snart morgen. Solen vil snart titte frem bag bakkerne. Men søstrene er ligeglade. De danser og snurrer. Lukker øjnene og drejer og drejer og drejer og drejer. De falder sammen på gulvet og kan mærke hvordan at deres vejrtrækning følges ad.
   Musikken får gulvet til at vibrere. Det kilder. De har det godt. De er sammen.
   De har fået lov til at låne krystalglassene. Søstrene løfter glassene op i lyset fra loftlampen. Lyset får den røde væske til at kaste et slikkende varmt lys ud på bordet og mod panderne. De holder deres glas her. Betragter den væske, som får deres kroppe til at snurre. Betragter hinanden og smiler. Så skåler de og tager en slurk. Lukker øjnene og drikker ud.
Forfatterbemærkninger
Dette er den første af flere tekster, der alle omhandler søstrene.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/02-2014 10:13 af Stine Kielstrup (Kiel-s-x) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 255 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.