Den kasserede elsker


10 år siden 6 kommentarer Kortprosa tab smerte vemod

13Det tomme ark
Jeg stirrer på det tomme ark, · og føler sveden springe. · Det prikke... [...]
Rim og vers · ansvar, forfatter, omtanke
10 år siden
6En god gang gylle
Den rige bonde var ganske tilpas, · for det strømmed' konstant ind ... [...]
Rim og vers · sort humor, hensyn, landmand
10 år siden
11Et bristet håb
En lille pige, sød og glad · som trådte ind i verden. · Hun var som k... [...]
Rim og vers · svigt, venner, anoreksi
10 år siden
6Skærmtrolden
Han sendte dem et stille smil, · de kiggede tilbage. · De var så smuk... [...]
Rim og vers · reality, tv, afhængighed
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Falcon Dove (f. 1967)
Det gør ondt! De sidste minutter har kun været en altopslugende hvid smerte. Jeg lider og du lader ikke engang til at bemærke det. Stille og ligegyldigt fortærer du mig. Hvis jeg så endda betød noget for dig, da ville smerten være til at bære. Men du sluger mig blot. Bid for bid.

Jeg blev til for din skyld. Mit eneste formål var, at give dig det du savnede: Kærlighed, sex og spænding. Jeg ville sprede dine følelser ud som en vifte. Sammen kunne vi betræde ukendte veje og glemte stier. Men det kom aldrig til at ske. Du tog mig, brugte mig, for derefter at kassere mig.
   Jeg åbnede mig for dig, men du så aldrig min indre skønhed. Du tog mig med i seng - slog et par timer ihjel. Men end ikke dét fik dig til at værdsætte mig.

Nu er jeg brugt, slidt og kastet bort! Havde du blot givet mig lov, kunne jeg have bragt skønheden ind i dit liv, i din stue. Men jeg er borte, og alt hvad der er tilbage af mig, er en støvet, tom plads som de øvrige bøger nu dovent læner sig ind over.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/03-2014 16:42 af Falcon Dove og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 195 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.