9Life-Vacation - Del 1
"Fortæl mig det igen! Hvorfor vi skal bruge 200.000 af vores sids... [...]
Noveller · krimi, science fiction, fremtid
7 år siden
4Tilt - Prolog
Tilt · Kommandør Jaroen så vurderende på TS-1546G. På skærmen foran... [...]
Romaner
9 år siden
10Min X-Factor Audition
Tre teenagepiger fniser og ser over på mig. De stikker hovederne ... [...]
Noveller
9 år siden
12Jeg kommer nu, skat
Han tog forsigtigt om den zinkfarvede grillstarter. Kullene gløde... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 3,3

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 1
Rolf Carlsen (f. 1972)
Han tog forsigtigt om den zinkfarvede grillstarter. Kullene glødede og sendte gyldent lys ud gennem hullerne i siden.
   "De er perfekte."
   Han løftede grillstarteren henover weber-grillen og hældte kullene ud. Gnister føg og han fulgte dem alle med øjnene til de slukkede. Der skulle ikke gå ild i noget. En bølge af varme steg op og brændte i ansigtet, så han måtte trække sig lidt væk.
   "De er gode. Det er gode kul. Det har jeg sgu' altid været god til."
   Han smilede vemodigt for sig selv og tænkte tilbage. Latterbrøl og klirrende glas. Bøffer der sydede på grillen. Kvidrende pigestemmer og lyden af legende børn. Små nøgne fødder i nyklippet græs. Bløde ansigter smurt ind i vaniljeis og solvarme knus. Han sukkede. Stod lidt og stirrede ned i de orange gløder. Der var helt stille nu. Det havde der været alt for længe.
   Han satte sig på sengen og tog tøflerne af. Sengen knagede, da han lagde sig ned. Sengetøjet duftede nyvasket og rent. Skyllemiddel. Han lukkede øjnene og snusede ind, men åbnede straks øjnene igen. Duften mindede om hende, men der manglede noget. Han tog billederammen, som lå på dynen ved siden af ham. Hendes blå øjne så ud på ham. Så frisk. Så sød. Så glad. En lille pige, som smilede genert til fotografen ovre i børnehaven. Det var før, hun blev syg.
   Med øjnene tjekkede han døre og vinduer. Den blå tape forseglede dem grundigt. Det var, som det skulle være. Han var døsig nu.
   Han kyssede billedet, lagde det på brystet og tog en dyb indånding.
   "Du skal ikke være alene mere, skat. Far kommer nu."

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 24/03-2014 09:31 af Rolf Carlsen (Storyman) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 271 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.